2016年12月25日 星期日

以西結書40:1-4



40:1 我們被擄掠第二十五年,耶路撒冷城攻破後十四年,正在年初,月之初十日,耶和華的靈(原文是手)降在我身上,他把我帶到以色列地。
40:2 在上帝的異象中帶我到以色列地,安置在至高的山上;在山上的南邊有彷彿一座城建立。
40:3 他帶我到那裡,見有一人,顏色(原文是形狀)如銅,手拿麻繩和量度的竿,站在門口。
40:4 那人對我說:「人子啊,凡我所指示你的,你都要用眼看,用耳聽,並要放在心上。我帶你到這裡來,特為要指示你;凡你所見的,你都要告訴以色列家。」

​ In the twenty-fifth year of our exile, at the beginning of the year, on the tenth day of the month, in the fourteenth year after the city was struck down, on that very day, the hand of the Lord was upon me, and he brought me to the city.  In visions of God he brought me to the land of Israel, and set me down on a very high mountain, on which was a structure like a city to the south.  When he brought me there, behold, there was a man whose appearance was like bronze, with a linen cord and a measuring reed in his hand. And he was standing in the gateway.  And the man said to me, “Son of man, look with your eyes, and hear with your ears, and set your heart upon all that I shall show you, for you were brought here in order that I might show it to you. Declare all that you see to the house of Israel.”

**************

    上帝透過城的建立的異象要以西結宣告給以色列人知道上帝要成就的事。就是要重建新的耶路撒冷城,使以色列人恢復對上帝的敬拜!雖然他們被擄到巴比倫,無法集合敬拜耶和華上帝。

    這也是上帝在教會中的作為如同俄羅斯的東正教在蘇聯時期受到共產黨的迫害但是在蘇聯瓦解後教會反而重新被建造起來人民繼續來敬拜上帝如同以色列被擄歸回一般

    求主幫助讓教會永遠堅立直到主耶穌再來時一同的榮耀

沒有留言: