2016年10月28日 星期五

以西結書16:59-63



16:59 「主耶和華如此說:你這輕看誓言、背棄盟約的,我必照你所行的待你。
16:60 然而我要追念在你幼年時與你所立的約,也要與你立定永約。
16:61 你接待你姊姊和你妹妹的時候,你要追念你所行的,自覺慚愧;並且我要將她們賜你為女兒,卻不是按著前約。
16:62 我要堅定與你所立的約(你就知道我是耶和華),
16:63 好使你在我赦免你一切所行的時候,心裡追念,自覺抱愧,又因你的羞辱就不再開口。這是主耶和華說的。」

59 "For thus says the Lord God:I will deal with you as you have done, you who have despised the oath in breaking the covenant, 60 yet I will remember my covenant with you in the days of your youth, and I will establish for you an everlasting covenant. 61 Then you will remember your ways and be ashamed when you take your sisters, both your elder and your younger, and I give them to you as daughters, but not on account of the covenant with you. 62 I will establish my covenant with you, and you shall know that I am the Lord, 63 that you may remember and be confounded, and never open your mouth again because of your shame, when I atone for you for all that you have done, declares the Lord God."

**********

    在這裡我們看見上帝使耶路撒冷被滅是暫時的上帝沒有忘記祂的永約祂仍然眷顧以色列民仍然要透過他們施恩餘萬民這也讓我們看見耶路撒冷重建的希望上帝必復興以色列人

    教會更是上帝所鍾愛的上帝透過耶穌基督所拯救的是超越以色列人的範圍祂與被撿選的人所立的永約是永不廢除的正如祂與以色列人的約

    上帝在基督裡的約是包括猶太人和外邦人將在基督裡都成為新以色列民都成為亞伯拉罕的子孫在上帝的眷顧下直到永遠

沒有留言: