2016年11月8日 星期二

以西結書22:17-22



22:17 耶和華的話臨到我說:
22:18 「人子啊,以色列家在我看為渣滓。他們都是爐中的銅、錫、鐵、鉛,都是銀渣滓。
22:19 所以主耶和華如此說:因你們都成為渣滓,我必聚集你們在耶路撒冷中。
22:20 人怎樣將銀、銅、鐵、鉛、錫聚在爐中,吹火鎔化;照樣,我也要發怒氣和忿怒,將你們聚集放在城中,鎔化你們。
22:21 我必聚集你們,把我烈怒的火吹在你們身上,你們就在其中鎔化。
22:22 銀子怎樣鎔化在爐中,你們也必照樣鎔化在城中,你們就知道我─耶和華是將忿怒倒在你們身上了。」

And the word of the Lord came to me:  “Son of man, the house of Israel has become dross to me; all of them are bronze and tin and iron and lead in the furnace; they are dross of silver.  Therefore thus says the Lord God: Because you have all become dross, therefore, behold, I will gather you into the midst of Jerusalem.  As one gathers silver and bronze and iron and lead and tin into a furnace, to blow the fire on it in order to melt it, so I will gather you in my anger and in my wrath, and I will put you in and melt you.  I will gather you and blow on you with the fire of my wrath, and you shall be melted in the midst of it.  As silver is melted in a furnace, so you shall be melted in the midst of it, and you shall know that I am the Lord; I have poured out my wrath upon you.”

********

    煉銀的方法就是把含銀的合金融化,讓不純的金屬浮在銀液上,把這些渣滓移除,就取得了純銀。此處就是用煉銀的過程來描述上帝要把罪惡的猶大人當成是「待毀滅的雜質」,聚集在耶路撒冷中,一次清除。其文字暗示的就是有如煉銀烈火一般的災難要臨到罪惡的猶大人身上。

    也因為如此許多基督徒常常用煉我愈精或「煉我愈純」來禱告來忍受苦難的考驗認為這些熬煉之後就真正屬乎上帝的寶貝就覺得心滿意足覺得自己是完完全全屬乎主了

    但是事實剛好相反是因為我們先屬乎主所以主才要熬煉我們鍛鍊我們把我們舊的不好的除掉讓基督來取代這一切也因此越來越有主的榮形但是我們早就是屬乎主的在信耶穌為救主的那一刻開始就是上帝的兒女了

沒有留言: