2016年12月16日 星期五

以西結書35:1-9



35:1 耶和華的話又臨到我說:
35:2 「人子啊,你要面向西珥山發預言,攻擊它,
35:3 對它說,主耶和華如此說:西珥山哪,我與你為敵,必向你伸手攻擊你,使你荒涼,令人驚駭。
35:4 我必使你的城邑變為荒場,成為淒涼。你就知道我是耶和華。
35:5 因為你永懷仇恨,在以色列人遭災、罪孽到了盡頭的時候,將他們交與刀劍,
35:6 所以主耶和華說:我指著我的永生起誓,我必使你遭遇流血的報應,罪(原文是血;本節同)必追趕你;你既不恨惡殺人流血,所以這罪必追趕你。
35:7 我必使西珥山荒涼,令人驚駭,來往經過的人我必剪除。
35:8 我必使西珥山滿有被殺的人。被刀殺的,必倒在你小山和山谷,並一切的溪水中。
35:9 我必使你永遠荒涼,使你的城邑無人居住,你的民就知道我是耶和華。

1 The word of the Lord came to me:2 "Son of man, set your face against Mount Seir, and prophesy against it, 3 and say to it, Thus says the Lord God: Behold, I am against you, Mount Seir, and I will stretch out my hand against you, and I will make you a desolation and a waste. 4 I will lay your cities waste, and you shall become a desolation, and you shall know that I am the Lord. 5 Because you cherished perpetual enmity and gave over the people of Israel to the power of the sword at the time of their calamity, at the time of their final punishment, 6 therefore, as I live, declares the Lord God, I will prepare you for blood, and blood shall pursue you; because you did not hate bloodshed, therefore blood shall pursue you. 7 I will make Mount Seir a waste and a desolation, and I will cut off from it all who come and go. 8 And I will fill its mountains with the slain. On your hills and in your valleys and in all your ravines those slain with the sword shall fall. 9 I will make you a perpetual desolation, and your cities shall not be inhabited. Then you will know that I am the Lord.

**********

    這裡的「西珥山」就是指以東這個國家,以東就是以掃的後代,照理來說和以色列是兄弟之邦,他們同樣也是亞伯拉罕的子孫,然而他們見以色列有難之時,卻不願意幫助以色列人,還趁火打劫,使以色列真的滅亡了!

    所以上帝要先知發預言來攻擊這個國家,使他們同樣遭受到滅國的命運,讓這國的國民遭受到殺害,土地變為荒涼,成為永遠無人居住的地方

    這也讓我們看見,上帝希望人與人、國與國,是互相幫忙,尤其是有同樣血脈的國家,更是應該如此,另一方面上帝也希望以東真的要盡到兄弟之邦的義務,不要以為兄弟有難事不關己

    同樣我們在教會中,既然互稱為弟兄姊妹,就有彼此扶持、彼此激勵的義務,不可任由弟兄姊妹犯罪離開上帝,要彼此勸勉,挽回那些信心軟弱的,照顧那身心靈軟弱者,不可以任其滅亡,上帝也會追討我們的

沒有留言: