2016年12月11日 星期日

以西結書34:7-10



34:7 「所以,你們這些牧人要聽耶和華的話。
34:8 主耶和華說:我指著我的永生起誓,我的羊因無牧人就成為掠物,也作了一切野獸的食物。我的牧人不尋找我的羊;這些牧人只知牧養自己,並不牧養我的羊。
34:9 所以你們這些牧人要聽耶和華的話。
34:10 主耶和華如此說:我必與牧人為敵,必向他們的手追討我的羊,使他們不再牧放群羊;牧人也不再牧養自己。我必救我的羊脫離他們的口,不再作他們的食物。」

Therefore, you shepherds, hear the word of the Lord:  As I live, declares the Lord God, surely because my sheep have become a prey, and my sheep have become food for all the wild beasts, since there was no shepherd, and because my shepherds have not searched for my sheep, but the shepherds have fed themselves, and have not fed my sheep,  therefore, you shepherds, hear the word of the Lord:  Thus says the Lord God, Behold, I am against the shepherds, and I will require my sheep at their hand and put a stop to their feeding the sheep. No longer shall the shepherds feed themselves. I will rescue my sheep from their mouths, that they may not be food for them.

*************

    上帝透過先知譴責那些不盡責的牧人要將他們的牧羊之權利奪回使他們不再做牧羊的人這也讓我們知道上帝要滅猶大和以色列的原因因為那些為領袖的沒有做好領袖之責

    同樣今日我們在教會牧會的人也要常常警醒自己有沒有完成上帝的託付還是將自己的利益擺在前面呢我們要忠心的牧養主的羊才會得著主的賞賜才對得起主的呼召

    求主幫助讓我們為主耶穌的緣故好好牧主用寶血所贖回來的羊群這是主付出重價所召回來的羊若沒有保守他們到見主面是虧欠上帝的慈愛與拯救主必追討喔

沒有留言: