2017年1月3日 星期二

以西結書44:4-8



44:4 他又帶我由北門來到殿前。我觀看,見耶和華的榮光充滿耶和華的殿,我就俯伏在地。
44:5 耶和華對我說:「人子啊,我對你所說耶和華殿中的一切典章法則,你要放在心上,用眼看,用耳聽,並要留心殿宇和聖地一切出入之處。
44:6 你要對那悖逆的以色列家說,主耶和華如此說:以色列家啊,你們行一切可憎的事,當夠了吧!
44:7 你們把我的食物,就是脂油和血獻上的時候,將身心未受割禮的外邦人領進我的聖地,玷污了我的殿;又背了我的約,在你們一切可憎的事上,加上這一層。
44:8 你們也沒有看守我的聖物,卻派別人在聖地替你們看守我所吩咐你們的。

4 Then he brought me by way of the north gate to the front of the temple, and I looked, and behold, the glory of the Lord filled the temple of the Lord. And I fell on my face. 5 And the Lord said to me, "Son of man, mark well, see with your eyes, and hear with your ears all that I shall tell you concerning all the statutes of the temple of the Lord and all its laws. And mark well the entrance to the temple and all the exits from the sanctuary. 6 And say to the rebellious house, to the house of Israel, Thus says the Lord God:O house of Israel, enough of all your abominations, 7 in admitting foreigners, uncircumcised in heart and flesh, to be in my sanctuary, profaning my temple, when you offer to me my food, the fat and the blood. You have broken my covenant, in addition to all your abominations. 8 And you have not kept charge of my holy things, but you have set others to keep my charge for you in my sanctuary.

************

    我們在這裡看見上帝啟示以西結事奉耶和華的必須身心要受割禮這個意義說明人必須先被聖化才能做聖的事不然會得罪上帝因為上帝是聖潔的,是奉上帝的人也要聖潔

    這也就是說到教會的服事不可以隨便,在做任何事奉之前,必須先求耶穌基督的寶血聖化每一位參與者,讓餐與者感受到能夠事奉是上帝的恩典,要靠耶穌基督而不是靠自己,如此人才不會自高自傲,以為自己是多麼有才幹非也恩賜和才幹都是上帝所賜的,人只是領受,所以當存感恩與謙卑的心來是奉上帝
  
    讓我們一再提醒自己,不是靠勢力,也不是靠才能,要靠耶和華的靈方能成事,才能討上帝喜悅

沒有留言: