2017年3月2日 星期四

耶利米書3:6-10



3:6 約西亞王在位的時候,耶和華又對我說:「背道的以色列所行的,你看見沒有?她上各高山,在各青翠樹下行淫。
3:7 她行這些事以後,我說她必歸向我,她卻不歸向我。她奸詐的妹妹猶大也看見了。
3:8 背道的以色列行淫,我為這緣故給她休書休她;我看見她奸詐的妹妹猶大,還不懼怕,也去行淫。
3:9 因以色列輕忽了她的淫亂,和石頭木頭行淫,地就被玷污了。
3:10 雖有這一切的事,她奸詐的妹妹猶大還不一心歸向我,不過是假意歸我。這是耶和華說的。」

The Lord said to me in the days of King Josiah: “Have you seen what she did, that faithless one, Israel, how she went up on every high hill and under every green tree, and there played the whore?  And I thought, ‘After she has done all this she will return to me,’ but she did not return, and her treacherous sister Judah saw it.  She saw that for all the adulteries of that faithless one, Israel, I had sent her away with a decree of divorce. Yet her treacherous sister Judah did not fear, but she too went and played the whore.  Because she took her whoredom lightly, she polluted the land, committing adultery with stone and tree.  Yet for all this her treacherous sister Judah did not return to me with her whole heart, but in pretense, declares the Lord.”

**********

    我們常常說聰明的人以別人的錯誤作為借鏡,使自己避免犯同樣的錯誤,好使自己得到保全。但是,我們從先知描述猶大的狀態並非如此,雖然有以色列為借鏡,還是不怕繼續作惡,所以惹怒上帝!

    這也提醒我們,我們讀聖經看這些歷史與人物,也是我們的借鏡,但是我們不是光理智上的認識就可以,更要求聖靈光照與引導,讓我們讀了這些內容之後,生命獲得更新,活出上帝要我們活出的永生,因為上帝已經在基督裡拯救我們,不僅是地位上的改變,更是要生命實質的改驗,我們才可以成為基督的見證人,來為基督宣教,受祂差遣。

    因此,我們要時時刻刻在聖靈裡,倚靠耶穌基督的救恩,仰望上帝的憐憫,活出上帝所喜悅的生命,如此我們才能夠完成上帝所託付的大使命!因此,宣教之前,我們必須先道化自己,使自己在上帝的恩典中成聖。

沒有留言: