2017年4月9日 星期日

耶利米書7:21-28



7:21 萬軍之耶和華─以色列的上帝如此說:「你們將燔祭加在平安祭上,吃肉吧!
7:22 因為我將你們列祖從埃及地領出來的那日,燔祭平安祭的事我並沒有提說,也沒有吩咐他們。
7:23 我只吩咐他們這一件說:『你們當聽從我的話,我就作你們的上帝,你們也作我的子民。你們行我所吩咐的一切道,就可以得福。』
7:24 他們卻不聽從,不側耳而聽,竟隨從自己的計謀和頑梗的惡心,向後不向前。
7:25 自從你們列祖出埃及地的那日,直到今日,我差遣我的僕人眾先知到你們那裡去,每日從早起來差遣他們。
7:26 你們卻不聽從,不側耳而聽,竟硬著頸項行惡,比你們列祖更甚。
7:27 「你要將這一切的話告訴他們,他們卻不聽從;呼喚他們,他們卻不答應。
7:28 你要對他們說:這就是不聽從耶和華─他們上帝的話、不受教訓的國民;從他們的口中,誠實滅絕了。」

21 Thus says the Lord of hosts, the God of Israel: "Add your burnt offerings to your sacrifices, and eat the flesh. 22 For in the day that I brought them out of the land of Egypt, I did not speak to your fathers or command them concerning burnt offerings and sacrifices. 23 But this command I gave them: 'Obey my voice, and I will be your God, and you shall be my people. And walk in all the way that I command you, that it may be well with you. ' 24 But they did not obey or incline their ear, but walked in their own counsels and the stubbornness of their evil hearts, and went backward and not forward. 25 From the day that your fathers came out of the land of Egypt to this day, I have persistently sent all my servants the prophets to them, day after day. 26 Yet they did not listen to me or incline their ear, but stiffened their neck. They did worse than their fathers.
27 "So you shall speak all these words to them, but they will not listen to you. You shall call to them, but they will not answer you. 28 And you shall say to them, 'This is the nation that did not obey the voice of the Lord their God, and did not accept discipline; truth has perished; it is cut off from their lips.

*********

    先知耶利米在此說明出上帝話語的重要性:『你們當聽從我的話,我就作你們的上帝,你們也作我的子民。你們行我所吩咐的一切道,就可以得福。』

    聽從上帝的話語是上帝和以色列百姓的連結,這個連結勝過了獻祭!正如上帝在這裡透過先知耶利米所宣告的:「我將你們列祖從埃及地領出來的那日,燔祭平安祭的事我並沒有提說,也沒有吩咐他們。」

    然而以色列人或猶大人卻熱衷獻祭和吃肉,正如先知在此說:「你們將燔祭加在平安祭上,吃肉吧!」

    不僅如此,他們視上帝的話語為無物,正如先知所說:「他們卻不聽從,不側耳而聽,竟隨從自己的計謀和頑梗的惡心,向後不向前。自從你們列祖出埃及地的那日,直到今日,我差遣我的僕人眾先知到你們那裡去,每日從早起來差遣他們。你們卻不聽從,不側耳而聽,竟硬著頸項行惡,比你們列祖更甚。」

    今日教會是否也是如此呢敬拜讚美和唱詩班很熱衷,聽講道與查經班,卻是一點興趣都沒有,是傳道人說得太無聊還是,大家對上帝的話沒有胃口呢聽都不聽了,還說的上聽從嗎遵行嗎這是怎樣的情形呢

沒有留言: