2017年8月30日 星期三

耶利米書27:12-15



27:12 我就照這一切的話說:「要把你們的頸項放在巴比倫王的軛下,服事他和他的百姓,便得存活。
27:13
你和你的百姓為何要因刀劍、饑荒、瘟疫死亡,正如耶和華論到不服事巴比倫王的那國說的話呢?
27:14
不可聽那些先知對你們所說的話;他們說:『你們不致服事巴比倫王』,其實他們向你們說假預言。
27:15
耶和華說:『我並沒有打發他們,他們卻託我的名說假預言,好使我將你們和向你們說預言的那些先知趕出去,一同滅亡。』」​​


12 I spoke to King Zedekiah of Judah in the same way: Bring your necks under the yoke of the king of Babylon, and serve him and his people, and live. 13Why should you and your people die by the sword, by famine, and by pestilence, as the Lord has spoken concerning any nation that will not serve the king of Babylon? 14Do not listen to the words of the prophets who are telling you not to serve the king of Babylon, for they are prophesying a lie to you. 15I have not sent them, says the Lord, but they are prophesying falsely in my name, with the result that I will drive you out and you will perish, you and the prophets who are prophesying to you.  

************

    耶利米真的向對猶大王西底家說上帝要他說的話,還特別強調:不可聽那些先知對你們所說的話;他們說:『你們不致服事巴比倫王』,其實他們向你們說假預言。耶和華說:『我並沒有打發他們,他們卻託我的名說假預言,好使我將你們和向你們說預言的那些先知趕出去,一同滅亡。』

    這也讓我們再一次感受到先知難為,不要隨隨便便就想當先知,想要向人說上帝的話。但是,當先知要小心,不要變成假先知。所謂假先知,就是沒有傳講上帝的話語,反倒傳講自己的想法和心意,這是會讓人遠離上帝,遭受災難的!

    求主保守,讓我能忠心傳講上帝的話,如同先知耶利米,使人能到上帝面前,領受到上帝的恩典。

沒有留言: