2017年8月28日 星期一

耶利米書26:1-6



26:1 猶大王約西亞的兒子約雅敬登基的時候,有這話從耶和華臨到耶利米說:
26:2
「耶和華如此說:你站在耶和華殿的院內,對猶大眾城邑的人,就是到耶和華殿來禮拜的,說我所吩咐你的一切話,一字不可刪減。
26:3
或者他們肯聽從,各人回頭離開惡道,使我後悔不將我因他們所行的惡,想要施行的災禍降與他們。
26:4
你要對他們說,耶和華如此說:『你們若不聽從我,不遵行我設立在你們面前的律法,
26:5
不聽我從早起來差遣到你們那裡去我僕人眾先知的話(你們還是沒有聽從),
26:6
我就必使這殿如示羅,使這城為地上萬國所咒詛的。』」
​​

26:1 When Jehoiakim, the son of Josiah, king of Judah, first became king, this word came from the Lord, saying,
26:2 This is what the Lord has said: Take your place in the open square of the Lord's house and say to all the towns of Judah, who come into the Lord's house for worship, everything I give you orders to say to them: keep back not a word;
26:3 It may be that they will give ear, and that every man will be turned from his evil way, so that my purpose of sending evil on them because of the evil of their doings may be changed.
26:4 And you are to say to them, This is what the Lord has said: If you do not give ear to me and go in the way of my law which I have put before you,
26:5 And give ear to the words of my servants the prophets whom I send to you, getting up early and sending them, though you gave no attention;
26:6 Then I will make this house like Shiloh, and will make this town a curse to all the nations of the earth.

************

    上帝透過耶利米向猶大人宣告:你們若不聽從我,不遵行我設立在你們面前的律法,不聽我從早起來差遣到你們那裡去我僕人眾先知的話(你們還是沒有聽從),我就必使這殿如示羅,使這城為地上萬國所咒詛的。

    可見聽從上帝的話是帶來賜福,不聽的話是帶來禍害和咒詛!也因此,不管是個人或群體都要聽上帝的話。這也是為什麼,禮拜必須是以上帝的話為中心,不是牧者自己的話,必須是上帝的話!

    也因此,我們成為牧者,是要去說上帝的話,不是個人的話。這是很重要!今日弟兄姊妹到教會來崇拜,是要聽上帝的話,不是聽牧者訓話。所以,牧者要用心去明白何為上帝的話,然後專心宣講。使弟兄姊妹,都可以聽見上帝的話,而不迷失!

沒有留言: