2022年2月8日 星期二

馬可福音3章31-35

3:31 這時候,耶穌的母親和兄弟來了;他們站在外面,託人告訴耶穌,說他們要見他。
3:32 有一群人圍坐在耶穌身邊;他們告訴他:「喂,你的母親和兄弟在外面,要找你呢!」
3:33 耶穌說:「誰是我的母親?誰是我的兄弟?」
3:34 他環視坐在他周圍的人,說:「你們看,這些人就是我的母親,我的兄弟!
3:35 凡實行上帝旨意的人就是我的兄弟、姊妹,和母親。」

Mark 3:31-35 NIV

Then Jesus’ mother and brothers arrived. Standing outside, they sent someone in to call him. A crowd was sitting around him, and they told him, ‘Your mother and brothers are outside looking for you.’ 'Who are my mother and my brothers?’ he asked. Then he looked at those seated in a circle around him and said, 'Here are my mother and my brothers! Whoever does God’s will is my brother and sister and mother.’

***********************************

    耶穌這段話好親切,也讓我們感受到教會如同家庭,也因為如此我們在教會中以弟兄、姐妹互稱。

    當然,屬主耶穌的人,都有一位共同的父──上帝,所以我們真的是弟兄、姐妹。也因為如此,所以我們要彼此相愛,不只是口頭,更是行動與事實。

 

 

沒有留言: