2016年8月2日 星期二

約珥書3:1-8



3:1 「到那日,我使猶大和耶路撒冷被擄之人歸回的時候,
3:2 我要聚集萬民,帶他們下到約沙法谷,在那裡施行審判;因為他們將我的百姓,就是我的產業以色列,分散在列國中,又分取我的地土,
3:3 且為我的百姓拈鬮,將童子換妓女,賣童女買酒喝。
3:4 「泰爾、西頓,和非利士四境的人哪,你們與我何干?你們要報復我嗎?若報復我,我必使報應速速歸到你們的頭上。
3:5 你們既然奪取我的金銀,又將我可愛的寶物帶入你們宮殿(或譯:廟中),
3:6 並將猶大人和耶路撒冷人賣給希臘人(原文是雅完人),使他們遠離自己的境界。
3:7 我必激動他們離開你們所賣到之地,又必使報應歸到你們的頭上。
3:8 我必將你們的兒女賣在猶大人的手中,他們必賣給遠方示巴國的人。這是耶和華說的。」

1 "For behold, in those days and at that time, when I restore the fortunes of Judah and Jerusalem, 2 I will gather all the nations and bring them down to the Valley of Jehoshaphat. And I will enter into judgment with them there, on behalf of my people and my heritage Israel, because they have scattered them among the nations and have divided up my land, 3 and have cast lots for my people, and have traded a boy for a prostitute, and have sold a girl for wine and have drunk it.
4 "What are you to me, O Tyre and Sidon, and all the regions of Philistia? Are you paying me back for something? If you are paying me back, I will return your payment on your own head swiftly and speedily. 5 For you have taken my silver and my gold, and have carried my rich treasures into your temples. 6 You have sold the people of Judah and Jerusalem to the Greeks in order to remove them far from their own border. 7 Behold, I will stir them up from the place to which you have sold them, and I will return your payment on your own head. 8 I will sell your sons and your daughters into the hand of the people of Judah, and they will sell them to the Sabeans, to a nation far away, for the Lord has spoken."

*********

    在這裡讓我們在一次見到上帝心中掛念著猶大和耶路撒冷被擄之人,一再的預言祂們要重新歸回耶路撒冷,已完成上帝的公義。所以,歸回是上帝的心意,是上帝不忍心丟棄祂的百姓!

    上帝不丟棄祂的百姓更不丟棄祂在基督裡撿選的人因為這群人是用祂兒子寶血買贖回來的真子民,是上帝付上極大代價所完成的若有人攻擊教會,上帝會用大大的懲罰臨到那些人

    讓我們一同來信靠上帝的應許,盼望將來與基督一同做王,進入榮耀之境


沒有留言: