2016年11月4日 星期五

以西結書20:39-44



20:39 「以色列家啊,至於你們,主耶和華如此說:從此以後若不聽從我,就任憑你們去事奉偶像,只是不可再因你們的供物和偶像褻瀆我的聖名。
20:40 「主耶和華說:在我的聖山,就是以色列高處的山,所有以色列的全家都要事奉我。我要在那裡悅納你們,向你們要供物和初熟的土產,並一切的聖物。
20:41 我從萬民中領你們出來,從分散的列國內聚集你們,那時我必悅納你們好像馨香之祭,要在外邦人眼前在你們身上顯為聖。
20:42 我領你們進入以色列地,就是我起誓應許賜給你們列祖之地,那時你們就知道我是耶和華。
20:43 你們在那裡要追念玷污自己的行動作為,又要因所做的一切惡事厭惡自己。
20:44 主耶和華說:以色列家啊,我為我名的緣故,不照著你們的惡行和你們的壞事待你們;你們就知道我是耶和華。」

39 "As for you, O house of Israel, thus says the Lord God: Go serve every one of you his idols, now and hereafter, if you will not listen to me; but my holy name you shall no more profane with your gifts and your idols.
40 "For on my holy mountain, the mountain height of Israel, declares the Lord God, there all the house of Israel, all of them, shall serve me in the land. There I will accept them, and there I will require your contributions and the choicest of your gifts, with all your sacred offerings. 41 As a pleasing aroma I will accept you, when I bring you out from the peoples and gather you out of the countries where you have been scattered. And I will manifest my holiness among you in the sight of the nations. 42 And you shall know that I am the Lord, when I bring you into the land of Israel, the country that I swore to give to your fathers. 43 And there you shall remember your ways and all your deeds with which you have defiled yourselves, and you shall loathe yourselves for all the evils that you have committed. 44 And you shall know that I am the Lord, when I deal with you for my name's sake, not according to your evil ways, nor according to your corrupt deeds, O house of Israel, declares the Lord God."

***********

    以西結挑戰以色列人,反正他們現在要怎樣拜偶像就拜吧,跟以前在埃及一樣。但是他們終究要回到以色列,全心敬拜上帝。意思是到時候「新出埃及」開始時,這些敬拜偶像的人一定要革除惡習而進入以色列。他們不是最想回以色列?那這時候就應該想一想該怎樣預備自己。

    上帝要建立一個新的以色列,與祂有新的良好關係。由這些記載中,我們隱約看到了悔改的基督徒身影。這是非常奇妙的反差認為自己有罪不配的人反被上帝接納認為自己很好沒有罪並且配得的人,反被上帝棄絕

    為甚麼呢上帝不是要召自以為義的人,是要召罪人悔改自以為義的人認為自己配得,就不需要主耶穌的恩典,反而是失落;而自以為有罪的人,懇切需要主耶穌的恩典,就被上帝拯救了

沒有留言: