2016年12月9日 星期五

以西結書33:21-29



33:21 我們被擄之後十二年十月初五日,有人從耶路撒冷逃到我這裡,說:「城已攻破。」
33:22 逃來的人未到前一日的晚上,耶和華的靈(原文是手)降在我身上,開我的口。到第二日早晨,那人來到我這裡,我口就開了,不再緘默。
33:23 耶和華的話臨到我說:
33:24 「人子啊,住在以色列荒廢之地的人說:『亞伯拉罕獨自一人能得這地為業,我們人數眾多,這地更是給我們為業的。』
33:25 所以你要對他們說,主耶和華如此說:你們吃帶血的物,仰望偶像,並且殺人流血,你們還能得這地為業嗎?
33:26 你們倚仗自己的刀劍行可憎的事,人人玷污鄰舍的妻,你們還能得這地為業嗎?
33:27 你要對他們這樣說,主耶和華如此說:我指著我的永生起誓,在荒場中的,必倒在刀下;在田野間的,必交給野獸吞吃;在保障和洞裡的,必遭瘟疫而死。
33:28 我必使這地荒涼,令人驚駭;她因勢力而有的驕傲也必止息。以色列的山都必荒涼,無人經過。
33:29 我因他們所行一切可憎的事使地荒涼,令人驚駭。那時,他們就知道我是耶和華。」

In the twelfth year of our exile, in the tenth month, on the fifth day of the month, a fugitive from Jerusalem came to me and said, “The city has been struck down.”  Now the hand of the Lord had been upon me the evening before the fugitive came; and he had opened my mouth by the time the man came to me in the morning, so my mouth was opened, and I was no longer mute.
  The word of the Lord came to me:  “Son of man, the inhabitants of these waste places in the land of Israel keep saying, Abraham was only one man, yet he got possession of the land; but we are many; the land is surely given us to possess.’  Therefore say to them, Thus says the Lord God: You eat flesh with the blood and lift up your eyes to your idols and shed blood; shall you then possess the land?  You rely on the sword, you commit abominations, and each of you defiles his neighbor's wife; shall you then possess the land?  Say this to them, Thus says the Lord God: As I live, surely those who are in the waste places shall fall by the sword, and whoever is in the open field I will give to the beasts to be devoured, and those who are in strongholds and in caves shall die by pestilence.  And I will make the land a desolation and a waste, and her proud might shall come to an end, and the mountains of Israel shall be so desolate that none will pass through.  Then they will know that I am the Lord, when I have made the land a desolation and a waste because of all their abominations that they have committed.

***********

以西結於妻子死後處於一種「啞口」的狀態。在這裡上帝使以西結重新開口說話正如他所描述:「耶和華的靈(原文是手)降在我身上,開我的口。到第二日早晨,那人來到我這裡,我口就開了,不再緘默。」

以西結一開口就給留在猶大地區以色列人的預言:他們一定不能繼承以色列地。因為他們延續以前拜偶像的習慣,為了逃命不顧猶太人潔淨的禮儀,仗著自己手中的武器迫害那些更無助的人。

上帝多次提醒以色列人可以進入迦南地並非因為以色列人夠好、夠正義,而是因為迦南地原住民的罪惡。因此這些剩餘的人想要繼承迦南地,也要看看自己的行為是否離開迦南地原住民的罪惡。

今日我們成為基督徒一樣要靠上帝所賜的聖靈來離棄罪惡行在上帝為我們預備公義的路上才能與我們所領受的救恩相稱得上帝喜悅來榮耀主名!才可以承受上帝國。

沒有留言: