2016年12月7日 星期三

以西結書32:1-10



32:1 十二年十二月初一日,耶和華的話臨到我說:
32:2 「人子啊,你要為埃及王法老作哀歌,說:從前你在列國中,如同少壯獅子;現在你卻像海中的大魚。你衝出江河,用爪攪動諸水,使江河渾濁。
32:3 主耶和華如此說:我必用多國的人民,將我的網撒在你身上,把你拉上來。
32:4 我必將你丟在地上,拋在田野,使空中的飛鳥都落在你身上,使遍地的野獸吃你得飽。
32:5 我必將你的肉丟在山間,用你高大的屍首填滿山谷。
32:6 我又必用你的血澆灌你所游泳之地,漫過山頂;河道都必充滿。
32:7 我將你撲滅的時候,要把天遮蔽,使眾星昏暗,以密雲遮掩太陽,月亮也不放光。
32:8 我必使天上的亮光都在你以上變為昏暗,使你的地上黑暗。這是主耶和華說的。
32:9 「我使你敗亡的風聲傳到你所不認識的各國。那時,我必使多民的心因你愁煩。
32:10 我在許多國民和君王面前向你掄我的刀,國民就必因你驚奇,君王也必因你極其恐慌。在你仆倒的日子,他們各人為自己的性命時刻戰兢。」

1 In the twelfth year, in the twelfth month, on the first day of the month, the word of the Lord came to me:2 "Son of man, raise a lamentation over Pharaoh king of Egypt and say to him:
"You consider yourself a lion of the nations,
but you are like a dragon in the seas;
 you burst forth in your rivers,
trouble the waters with your feet,
and foul their rivers.
3 Thus says the Lord God:
 I will throw my net over you
with a host of many peoples,
and they will haul you up in my dragnet.
4 And I will cast you on the ground;
on the open field I will fling you,
and will cause all the birds of the heavens to settle on you,
and I will gorge the beasts of the whole earth with you.
5 I will strew your flesh upon the mountains
and fill the valleys with your carcass.
6 I will drench the land even to the mountains
with your flowing blood,
and the ravines will be full of you.
7 When I blot you out, I will cover the heavens
and make their stars dark;
I will cover the sun with a cloud,
and the moon shall not give its light.
8 All the bright lights of heaven
will I make dark over you,
and put darkness on your land,
declares the Lord God.
9 "I will trouble the hearts of many peoples, when I bring your destruction among the nations, into the countries that you have not known. 10 I will make many peoples appalled at you, and the hair of their kings shall bristle with horror because of you, when I brandish my sword before them. They shall tremble every moment, every one for his own life, on the day of your downfall.

*********

    埃及要海怪一般被巴比倫來滅亡,這是上帝的旨意。縱使埃及人是敬拜太陽神的,太陽卻會被烏雲遮蔽,無法庇佑它的子民,這也說明敬拜受造為神的後果!再次提醒猶大人不要想依賴埃及,埃及是不堪一擊的!

    基督徒既然明白這層道理,就不要受到人的影響,以「民粹」當力量,那是一件很可憐與虛空的作法!教會是上帝的經營,不是人數的多寡之問題,就像基甸的勇士只要三百人,不是要兩萬人!不要以群眾力量來做事,而是要靠聖靈來行事!

    今日我們要本著一個精神—只見耶穌基督,不見其他的。教會人再多,沒有耶穌基督就不是教會了!

沒有留言: