2017年7月20日 星期四

耶利米書15:11-14



15:11 耶和華說:「我必要堅固你,使你得好處。災禍苦難臨到的時候,我必要使仇敵央求你。
15:12 (人豈能將銅與鐵,就是北方的鐵折斷呢?)
15:13 「我必因你在四境之內所犯的一切罪,把你的貨物財寶當掠物,白白地交給仇敵。
15:14 我也必使仇敵帶這掠物到你所不認識的地去,因我怒中起的火要將你們焚燒。」

The Lord said, “Have I not set you free for their good? Have I not pleaded for you before the enemy in the time of trouble and in the time of distress?  Can one break iron, iron from the north, and bronze?
  “Your wealth and your treasures I will give as spoil, without price, for all your sins, throughout all your territory.  I will make you serve your enemies in a land that you do not know, for in my anger a fire is kindled that shall burn forever.”
************

    上帝這段話是安慰耶利米先知說的尤其是12節所說:「人豈能將銅與鐵,就是北方的鐵折斷呢?」

    上帝這樣說就是要先知不要害怕那將亡的人不要遷就他們因為上帝要將這些悖逆的人滅亡他們所有的一切將要被奪去變為無有所以先知要勇敢宣講上帝的話

    今日上帝的僕人一定要堅強是沒有人能限制你的上帝要你去哪裡就去哪裡上帝要你宣講的就勇敢的宣講上帝是無所不能的上帝他使我們剛強如鐵是人無法抵擋與攻擊的

沒有留言: