2017年7月20日 星期四

耶利米書15:5-9



15:5 耶路撒冷啊,誰可憐你呢?誰為你悲傷呢?誰轉身問你的安呢?
15:6 耶和華說:你棄絕了我,轉身退後;因此我伸手攻擊你,毀壞你。我後悔甚不耐煩。
15:7 我在境內各城門口(或譯:我在這地邊界的關口),用簸箕簸了我的百姓,使他們喪掉兒女。我毀滅他們,他們仍不轉離所行的道。
15:8 他們的寡婦在我面前比海沙更多;我使滅命的午間來,攻擊少年人的母親,使痛苦驚嚇忽然臨到她身上。
15:9 生過七子的婦人力衰氣絕;尚在白晝,日頭忽落;她抱愧蒙羞。其餘的人,我必在他們敵人跟前,交與刀劍。這是耶和華說的。

Who will have pity on you, O Jerusalem,
or who will grieve for you?
Who will turn aside
to ask about your welfare?
  You have rejected me, declares the Lord;
you keep going backward,
so I have stretched out my hand against you and destroyed you—
I am weary of relenting.
  I have winnowed them with a winnowing fork
in the gates of the land;
I have bereaved them; I have destroyed my people;
they did not turn from their ways.
  I have made their widows more in number
than the sand of the seas;
I have brought against the mothers of young men
a destroyer at noonday;
I have made anguish and terror
fall upon them suddenly.
  She who bore seven has grown feeble;
she has fainted away;
her sun went down while it was yet day;
she has been shamed and disgraced.
And the rest of them I will give to the sword
before their enemies,
declares the Lord.”

************

    先知這段訊息仍然是在警告猶大百姓要他們知道上帝之所以不拯救的原因不是上帝沒有慈愛與憐憫,而是因為他們刻意犯罪行惡,不敬畏上帝,所以上帝要施行滅族的懲罰!

    其實上帝有完全的主權,上帝要毀滅,人無權說甚麼,人只能默默承受。然而先知在此是要猶大百姓認識,自己得罪上帝是多麼深,要快快悔改,才不至於落到上帝嚴厲的懲罰!

    雖然我們的信仰是講上帝是愛,但是上帝的愛不是溺愛,上帝深深的盼望人能離開罪惡來歸向祂。在末世更是透過耶穌基督在十字架上的犧牲,為我們的罪而死,來呼召我們悔改,你願意答應這樣的呼召嗎?

沒有留言: