2021年6月22日 星期二

約翰福音15:18-27


 

15:18 「世人若恨你們,你們知道(或譯:該知道),恨你們以先已經恨我了。
15:19
你們若屬世界,世界必愛屬自己的;只因你們不屬世界,乃是我從世界中揀選了你們,所以世界就恨你們。
15:20
你們要記念我從前對你們所說的話:『僕人不能大於主人。』他們若逼迫了我,也要逼迫你們;若遵守了我的話,也要遵守你們的話。
15:21
但他們因我的名要向你們行這一切的事,因為他們不認識那差我來的。
15:22
我若沒有來教訓他們,他們就沒有罪;但如今他們的罪無可推諉了。
15:23
恨我的,也恨我的父。
15:24
我若沒有在他們中間行過別人未曾行的事,他們就沒有罪;但如今連我與我的父,他們也看見也恨惡了。
15:25
這要應驗他們律法上所寫的話,說:『他們無故地恨我。』
15:26
但我要從父那裡差保惠師來,就是從父出來真理的聖靈;他來了,就要為我作見證。
15:27
你們也要作見證,因為你們從起頭就與我同在。」

 

 18 “If the world hates you, keep in mind that it hated me first. 19 If you belonged to the world, it would love you as its own. As it is, you do not belong to the world, but I have chosen you out of the world. That is why the world hates you. 20 Remember what I told you: ‘A servant is not greater than his master.’[b] If they persecuted me, they will persecute you also. If they obeyed my teaching, they will obey yours also. 21 They will treat you this way because of my name, for they do not know the one who sent me. 22 If I had not come and spoken to them, they would not be guilty of sin; but now they have no excuse for their sin. 23 Whoever hates me hates my Father as well. 24 If I had not done among them the works no one else did, they would not be guilty of sin. As it is, they have seen, and yet they have hated both me and my Father. 25 But this is to fulfill what is written in their Law: ‘They hated me without reason.’[c]

26 “When the Advocate comes, whom I will send to you from the Father—the Spirit of truth who goes out from the Father—he will testify about me. 27 And you also must testify, for you have been with me from the beginning.

 

***************

 

    主耶穌的遭遇如何我們的遭遇也該如何這是很正常的這也就是說教會要忠於基督而不是要迎合世界的需要因為人們拒絕和厭惡、甚至迫害基督,也因此這些都會臨到教會的每一分子!雖然如此,我們仍然要為基督在這個世界上做見證,因為基督與我們同在!

 

    也因為如此,我們不要期盼世界會善待基督徒。世人會稱讚基督徒很有愛心是別有用心,因為基督徒比較好騙,也比較好利用,說了幾句好話,就會溫馴的像綿羊一般!其實這樣的讚美不應該在基督徒身上,我們是要將榮耀歸給上帝,不是歸給自己!因此,我們要好思想主耶穌這段話!

 

    親愛的弟兄姊妹,讓我們勇敢為主站立,要清楚若是堅持「為基督而活」的原則,要是沒有受到逼迫,表示我們做的還不夠!就像最近的經驗,在FB某些「基督徒」社群談到「聖經無誤」、「預定論」、「摩西五經的作者是摩西」、「聖經是上帝的默示」、等等論點,就被請出社團或是封鎖我的BLOG!這些就是世界的逼迫,甚至還有一些自稱基督徒的人,逼迫我們這些堅信主耶穌是基督的人呢!

 

    所以,主耶穌的話是何等真實啊!

 

 

 

沒有留言: