2021年9月28日 星期二

加拉太書6:11-18

 

6:11 請看我親手寫給你們的字是何等的大呢!
6:12
凡希圖外貌體面的人都勉強你們受割禮,無非是怕自己為基督的十字架受逼迫。
6:13
他們那些受割禮的,連自己也不守律法;他們願意你們受割禮,不過要藉著你們的肉體誇口。
6:14
但我斷不以別的誇口,只誇我們主耶穌基督的十字架;因這十字架,就我而論,世界已經釘在十字架上;就世界而論,我已經釘在十字架上。
6:15
受割禮不受割禮都無關緊要,要緊的就是作新造的人。
6:16
凡照此理而行的,願平安、憐憫加給他們,和上帝的以色列民。
6:17
從今以後,人都不要攪擾我,因為我身上帶著耶穌的印記。
6:18
弟兄們,願我主耶穌基督的恩常在你們心裡。阿們!

 

11 See what large letters I use as I write to you with my own hand!

12 Those who want to impress people by means of the flesh are trying to compel you to be circumcised. The only reason they do this is to avoid being persecuted for the cross of Christ. 13 Not even those who are circumcised keep the law, yet they want you to be circumcised that they may boast about your circumcision in the flesh. 14 May I never boast except in the cross of our Lord Jesus Christ, through which[a] the world has been crucified to me, and I to the world. 15 Neither circumcision nor uncircumcision means anything; what counts is the new creation. 16 Peace and mercy to all who follow this rule—to[b] the Israel of God.

17 From now on, let no one cause me trouble, for I bear on my body the marks of Jesus.

18 The grace of our Lord Jesus Christ be with your spirit, brothers and sisters. Amen.

 

***************

 

    這是這封信的末了而最後的吩咐是非常重要的:「但我斷不以別的誇口,只誇我們主耶穌基督的十字架;因這十字架,就我而論,世界已經釘在十字架上;就世界而論,我已經釘在十字架上。」

 

    我們也要如此的認識才能勝過罪惡,成為上帝好管家!

 

 

沒有留言: