2021年10月2日 星期六

腓立比書1:1-11

 


1:1 基督耶穌的僕人保羅和提摩太寫信給凡住腓立比、在基督耶穌裡的眾聖徒,和諸位監督,諸位執事。
1:2
願恩惠、平安從上帝我們的父並主耶穌基督歸與你們!
1:3
我每逢想念你們,就感謝我的上帝;
1:4
每逢為你們眾人祈求的時候,常是歡歡喜喜地祈求。
1:5
因為從頭一天直到如今,你們是同心合意地興旺福音。
1:6
我深信那在你們心裡動了善工的,必成全這工,直到耶穌基督的日子。
1:7
我為你們眾人有這樣的意念,原是應當的;因你們常在我心裡,無論我是在捆鎖之中,是辯明證實福音的時候,你們都與我一同得恩。
1:8
我體會基督耶穌的心腸,切切地想念你們眾人;這是上帝可以給我作見證的。
1:9
我所禱告的,就是要你們的愛心在知識和各樣見識上多而又多,
1:10
使你們能分別是非(或譯:喜愛那美好的事),作誠實無過的人,直到基督的日子;
1:11
並靠著耶穌基督結滿了仁義的果子,叫榮耀稱讚歸與上帝。

 

Paul and Timothy, servants of Christ Jesus,

To all God’s holy people in Christ Jesus at Philippi, together with the overseers and deacons[a]:

Grace and peace to you from God our Father and the Lord Jesus Christ.

I thank my God every time I remember you. In all my prayers for all of you, I always pray with joy because of your partnership in the gospel from the first day until now, being confident of this, that he who began a good work in you will carry it on to completion until the day of Christ Jesus.

It is right for me to feel this way about all of you, since I have you in my heart and, whether I am in chains or defending and confirming the gospel, all of you share in God’s grace with me. God can testify how I long for all of you with the affection of Christ Jesus.

And this is my prayer: that your love may abound more and more in knowledge and depth of insight, 10 so that you may be able to discern what is best and may be pure and blameless for the day of Christ, 11 filled with the fruit of righteousness that comes through Jesus Christ—to the glory and praise of God.

 

************

 

    保羅用禱告的心來和腓立比教會的弟兄姊妹交流使他們感受到不只是保羅自己與他們交往還有保羅背後的基督也與他們有關係而保羅這樣做的目的就是要腓立比教會與基督建立關係

 

    而保羅的作法對於教會的傳道人或是小組的服事同工有很大的啟發作用,讓我們看見帶領弟兄姊妹需要付出禱告的代價。禱告更是讓上帝的大能介入我們事工的途徑,是我們享受上帝的同在所必需的!

 

    求主保守我們,讓我們因著禱告來保守我們所事奉的弟兄姊妹,讓他們快快和主耶穌建立正確合宜的關係,這樣的人生才是合乎上帝旨意的人生,才是真正蒙福的生命!

 

沒有留言: