2022年7月19日 星期二

撒母耳記下22:1-7

 

22:1 上主救大衛脫離掃羅和其他仇敵的手時,大衛向上主唱這一首歌:
22:2 上主是保護我的巖石和堡壘;
22:3 我的上帝是掩護我的避難所,是我的盾牌,拯救我的力量,是保護我的要塞。他是我的救主,救我脫離強暴。
22:4 我向該受稱頌的上主呼求,他就救我脫離仇敵。
22:5 死亡的浪濤環繞著我;毀滅的急流衝擊著我;
22:6 陰間的絞索纏繞著我;墳墓的網羅等待著我。
22:7 在困苦中我呼求上主;我呼求我上帝的幫助。他從聖殿聽見了我的聲音;我求救的聲音傳入他的耳朵。


David sang to the LORD the words of this song when the LORD delivered him from the hand of all his enemies and from the hand of Saul. He said: ‘The LORD is my rock, my fortress and my deliverer; my God is my rock, in whom I take refuge, my shield and the horn of my salvation. He is my stronghold, my refuge and my savior–from violent people you save me. 'I called to the LORD, who is worthy of praise, and have been saved from my enemies. The waves of death swirled about me; the torrents of destruction overwhelmed me. The cords of the grave coiled around me; the snares of death confronted me. 'In my distress I called to the LORD; I called out to my God. From his temple he heard my voice; my cry came to his ears.

***********************************

    這是大衛蒙上帝拯救脫離掃羅和其他仇敵的手時,向上帝唱了一首讚美詩歌。在這首詩歌中大衛宣告:『在困苦中我呼求上主;我呼求我上帝的幫助。他從聖殿聽見了我的聲音;我求救的聲音傳入他的耳朵。』

    我們在世上也是如大衛般,要面對許多的仇敵、許多的壓力、許多考驗。我們需要上帝的同在與幫助,我們要像大衛一樣呼求主。保羅說:『凡求告主名的就必得救。』

    所以,我們要常常禱告主,仰望祂的大能。

 

沒有留言: