2023年4月1日 星期六

詩篇92:9-15

 

  92:9 上主啊,我們知道:你的仇敵都要滅亡;一切作惡的人都要離散。 92:10 你使我像野牛一樣強壯;你賜給我無窮的福澤。 92:11 我看見了我仇敵的失敗;我聽見了作惡人的哀鳴。 92:12 正直的人要像棕樹一樣茂盛;他們要像黎巴嫩的香柏樹一樣高大。 92:13 他們像栽在上主聖殿裏的樹,在我們上帝的庭院中繁茂, 92:14 年老之時仍然結出果實,枝葉茂盛,長綠不衰。 92:15 這證明上主公正,我的保護者沒有不義。

  Psalm 92:9-15

For surely your enemies, LORD, surely your enemies will perish; all evildoers will be scattered. You have exalted my horn like that of a wild ox; fine oils have been poured on me. My eyes have seen the defeat of my adversaries; my ears have heard the rout of my wicked foes. The righteous will flourish like a palm tree, they will grow like a cedar of Lebanon; planted in the house of the LORD, they will flourish in the courts of our God. They will still bear fruit in old age, they will stay fresh and green, proclaiming, 'The LORD is upright; he is my Rock, and there is no wickedness in him.

  ************************************

      詩人在此述說上帝要賜福給敬畏祂的人,祝如詩人所描述:『正直的人要像棕樹一樣茂盛;他們要像黎巴嫩的香柏樹一樣高大。他們像栽在上主聖殿裏的樹,在我們上帝的庭院中繁茂,年老之時仍然結出果實,枝葉茂盛,長綠不衰。

      所以一個信主的人,不要害怕年紀越來越長,上帝會讓我們成為一棵長青樹。保羅說:『所以,我們不喪膽。外體雖然毀壞,內心卻一天新似一天。』(哥林多後書4:16)

沒有留言: