2016年8月8日 星期一

何西阿書2:1-6



2:1 你們要稱你們的弟兄為阿米(就是我民的意思),稱你們的姊妹為路哈瑪(就是蒙憐憫的意思)。
2:2 你們要與你們的母親大大爭辯;因為她不是我的妻子,我也不是她的丈夫。叫她除掉臉上的淫像和胸間的淫態,
2:3 免得我剝她的衣服,使她赤體,與才生的時候一樣,使她如曠野,如乾旱之地,因渴而死。
2:4 我必不憐憫她的兒女,因為他們是從淫亂而生的。
2:5 他們的母親行了淫亂,懷他們的母做了可羞恥的事,因為她說:我要隨從所愛的;我的餅、水、羊毛、麻、油、酒都是他們給的。
2:6 因此,我必用荊棘堵塞她的道,築牆擋住她,使她找不著路。

  Say to your brothers, “You are my people,” and to your sisters, “You have received mercy.”
  “Plead with your mother, plead—
for she is not my wife,
and I am not her husband—
that she put away her whoring from her face,
and her adultery from between her breasts;
  lest I strip her naked
and make her as in the day she was born,
and make her like a wilderness,
and make her like a parched land,
and kill her with thirst.
Upon her children also I will have no mercy,
because they are children of whoredom.
  For their mother has played the whore;
she who conceived them has acted shamefully.
For she said, ‘I will go after my lovers,
who give me my bread and my water,
my wool and my flax, my oil and my drink.’
  Therefore I will hedge up her way with thorns,
and I will build a wall against her,
so that she cannot find her paths.

**************

    先知在此說明以色列在信仰上不忠與淫婦沒有兩樣因為信仰是人內心最基本的部分是上帝有親密關係之表現如今以色列不尊崇上帝以別神代替耶和華跟淫亂沒有兩樣

沒有留言: