2016年12月19日 星期一

以西結書36:16-21



36:16 耶和華的話又臨到我說:
36:17 「人子啊,以色列家住在本地的時候,在行動作為上玷污那地。他們的行為在我面前,好像正在經期的婦人那樣污穢。
36:18 所以我因他們在那地上流人的血,又因他們以偶像玷污那地,就把我的忿怒傾在他們身上。
36:19 我將他們分散在列國,四散在列邦,按他們的行動作為懲罰他們。
36:20 他們到了所去的列國,就使我的聖名被褻瀆;因為人談論他們說,這是耶和華的民,是從耶和華的地出來的。
36:21 我卻顧惜我的聖名,就是以色列家在所到的列國中所褻瀆的。

The word of the Lord came to me:  “Son of man, when the house of Israel lived in their own land, they defiled it by their ways and their deeds. Their ways before me were like the uncleanness of a woman in her menstrual impurity.  So I poured out my wrath upon them for the blood that they had shed in the land, for the idols with which they had defiled it.  I scattered them among the nations, and they were dispersed through the countries. In accordance with their ways and their deeds I judged them.  But when they came to the nations, wherever they came, they profaned my holy name, in that people said of them, ‘These are the people of the Lord, and yet they had to go out of his land.’  But I had concern for my holy name, which the house of Israel had profaned among the nations to which they came.

**********

    以色列的惡行影響到耶和華的名因為以色列是耶和華的選民也因此以色列的一舉一動更是關乎到上帝的名然而上帝不會因為自己的名縱容以色列犯罪他們犯罪所受的懲罰更是大的因為上帝不能容忍罪惡

    然而以色列的失敗是上帝所清楚的上帝會有祂的作為在這民族正如祂計畫藉由這民族來預備救恩也就是基督要從以色列而出並且是大衛的子孫而上帝真的如此成就,就是藉由被擄歸回的一群而成就了!

    今天我們思想到這裡,更奇妙的是全世界的人都可以藉由耶穌基督所成就的,只要願意信靠祂,以他為主的人,就必成為上帝的兒女,不是靠行為,只有靠恩典,就白白可以享受這恩惠!

沒有留言: