2016年12月22日 星期四

以西結書37:24-28



37:24 「我的僕人大衛必作他們的王;眾民必歸一個牧人。他們必順從我的典章,謹守遵行我的律例。
37:25 他們必住在我賜給我僕人雅各的地上,就是你們列祖所住之地。他們和他們的子孫,並子孫的子孫,都永遠住在那裡。我的僕人大衛必作他們的王,直到永遠。
37:26 並且我要與他們立平安的約,作為永約。我也要將他們安置在本地,使他們的人數增多,又在他們中間設立我的聖所,直到永遠。
37:27 我的居所必在他們中間;我要作他們的上帝,他們要作我的子民。
37:28 我的聖所在以色列人中間直到永遠,外邦人就必知道我是叫以色列成為聖的耶和華。」

24 "My servant David shall be king over them, and they shall all have one shepherd. They shall walk in my rules and be careful to obey my statutes. 25 They shall dwell in the land that I gave to my servant Jacob, where your fathers lived. They and their children and their children's children shall dwell there forever, and David my servant shall be their prince forever. 26 I will make a covenant of peace with them. It shall be an everlasting covenant with them. And I will set them in their land and multiply them, and will set my sanctuary in their midst forevermore. 27 My dwelling place shall be with them, and I will be their God, and they shall be my people. 28 Then the nations will know that I am the Lord who sanctifies Israel, when my sanctuary is in their midst forevermore."

**********

    從這段的預言讓我們看見耶穌基督,祂要坐在大衛的寶座來統治上帝的子民,使萬族萬民的人,都因著祂的拯救來歸向上帝,成為上帝國的子民,承受上帝所賜的永生!

    也因為如此,耶穌基督常常說到聖經是為著見證祂的,尤其是在祂那個時代只有舊約聖經,新約聖經尚未成形。所以,我們要認識耶穌基督不只是讀新約部分,更是要讀舊約。其實舊約與新約都是一體的,都是見證耶穌基督,讓我們認識上帝的救恩。

    求主幫助我們讓我們透過聖經越來越有信靠的心信靠上帝在基督裡的一切恩典並願意讓使基督復活的大能也成就在我們身上使我們成為上帝榮耀恩典的見證人使人願意將榮耀歸給上帝

沒有留言: