2017年9月29日 星期五

耶利米書46:25-28



46:25 萬軍之耶和華─以色列的上帝說:「我必刑罰挪的亞捫(埃及尊大之神)和法老,並埃及與埃及的神,以及君王,也必刑罰法老和倚靠他的人。
46:26 我要將他們交付尋索其命之人的手和巴比倫王尼布甲尼撒與他臣僕的手;以後埃及必再有人居住,與從前一樣。這是耶和華說的。」
46:27 我的僕人雅各啊,不要懼怕!以色列啊,不要驚惶!因我要從遠方拯救你,從被擄到之地拯救你的後裔。雅各必回來,得享平靖安逸,無人使他害怕。
46:28 我的僕人雅各啊,不要懼怕!因我與你同在。我要將我所趕你到的那些國滅絕淨盡,卻不將你滅絕淨盡,倒要從寬懲治你,萬不能不罰你(不罰你:或譯以你為無罪)。這是耶和華說的。

25 The Lord Almighty, the God of Israel, says: “I am about to bring punishment on Amon god of Thebes, on Pharaoh, on Egypt and her gods and her kings, and on those who rely on Pharaoh. 26 I will give them into the hands of those who want to kill them—Nebuchadnezzar king of Babylon and his officers. Later, however, Egypt will be inhabited as in times past,” declares the Lord.

27
Do not be afraid, Jacob my servant;
    do not be dismayed, Israel.
I will surely save you out of a distant place,
    your descendants from the land of their exile.
Jacob will again have peace and security,
    and no one will make him afraid.
28
Do not be afraid, Jacob my servant,
    for I am with you,” declares the Lord.
Though I completely destroy all the nations
    among which I scatter you,
    I will not completely destroy you.
I will discipline you but only in due measure;
    I will not let you go entirely unpunished.”

**************

    耶利米在此預言上帝必拯救祂的百姓,當然這樣的百姓延伸到基督裡的萬族萬民。因為,真正的以色列民就是在基督裡悔改,願意尊上帝為大的人,並且盼望上帝國的實現!

    今天有許多人信主是為自己的好處,希望上帝能夠給他恩惠,使他凡事順利,家庭幸福美滿,家人都平安。這些都是好的,但是更重要的是上帝拯救我們是要我們來榮耀祂的名!

    我們是不是以上帝的榮耀為我們生命最重要的事呢?因為上帝拯救我們的目的,就是要使祂的名得榮耀!

沒有留言: