2017年11月29日 星期三

以賽亞書57:14-21



57:14 耶和華要說:你們修築修築,預備道路,將絆腳石從我百姓的路中除掉。
57:15
因為那至高至上、永遠長存(原文是住在永遠)名為聖者的如此說:我住在至高至聖的所在,也與心靈痛悔謙卑的人同居;要使謙卑人的靈甦醒,也使痛悔人的心甦醒。
57:16
我必不永遠相爭,也不長久發怒,恐怕我所造的人與靈性都必發昏。
57:17
因他貪婪的罪孽,我就發怒擊打他;我向他掩面發怒,他卻仍然隨心背道。
57:18
我看見他所行的道,也要醫治他;又要引導他,使他和那一同傷心的人再得安慰。
57:19
我造就嘴唇的果子;願平安康泰歸與遠處的人,也歸與近處的人;並且我要醫治他。這是耶和華說的。
57:20
惟獨惡人,好像翻騰的海,不得平靜;其中的水常湧出污穢和淤泥來。
57:21
我的上帝說:惡人必不得平安!

14 And it will be said:
Build up, build up, prepare the road!
    Remove the obstacles out of the way of my people.

15 For this is what the high and exalted One says—

    he who lives forever, whose name is holy:
I live in a high and holy place,
    but also with the one who is contrite and lowly in spirit,
to revive the spirit of the lowly
    and to revive the heart of the contrite.
16 I will not accuse them forever,

    nor will I always be angry,
for then they would faint away because of me—
    the very people I have created.
17 I was enraged by their sinful greed;
    I punished them, and hid my face in anger,
    yet they kept on in their willful ways.
18 I have seen their ways, but I will heal them;
    I will guide them and restore comfort to Israel's mourners,
19     creating praise on their lips.
Peace, peace, to those far and near,
    says the Lord.
And I will heal them.
20 But the wicked are like the tossing sea,
    which cannot rest,
    whose waves cast up mire and mud.
21 There is no peace, says my God, for the wicked.

***************

    人受造是要倚靠上帝,若是離開這個法則,想要擺脫上帝,或是自以為夠成熟或堅強道不需要上帝的程度,或是有能力為上帝做甚麼,這都是自以為義,以以為有能力,後果就是失去上帝的同在,沒有真正的平安!正如先知所說:因他貪婪的罪孽,我就發怒擊打他;我向他掩面發怒,他卻仍然隨心背道。」「惟獨惡人,好像翻騰的海,不得平靜;其中的水常湧出污穢和淤泥來。

    他們自以為努力有成果與成就,殊不知他們只不過是「湧出污穢和淤泥來」,一點益處都沒有,反而造成更大的問題和反效果。以至於服事的果效是一時的,無法持續進行下去!因為,那不是上帝做工在其上,而是人憑著虛榮所成就的泡沫,一下就滅絕了!

    我們能做得就是悔改,歸向上帝承認自己的有線與無能及有罪!讓上帝親自來安慰和動工在我們的身上。因為,惟有上帝能,祂的能要藉由我們的不能彰顯出來!

沒有留言: