2018年7月3日 星期二

哥林多後書2:5-11


2:5 若有叫人憂愁的,他不但叫我憂愁,也是叫你們眾人有幾分憂愁。我說幾分,恐怕說得太重。
2:6
這樣的人受了眾人的責罰也就夠了,
2:7
倒不如赦免他,安慰他,免得他憂愁太過,甚至沉淪了。
2:8
所以我勸你們,要向他顯出堅定不移的愛心來。
2:9
為此我先前也寫信給你們,要試驗你們,看你們凡事順從不順從。
2:10
你們赦免誰,我也赦免誰。我若有所赦免的,是在基督面前為你們赦免的,
2:11
免得撒但趁著機會勝過我們,因我們並非不曉得他的詭計。

If anyone has caused grief, he has not so much grieved me as he has grieved all of you to some extent—not to put it too severely. The punishment inflicted on him by the majority is sufficient. Now instead, you ought to forgive and comfort him, so that he will not be overwhelmed by excessive sorrow. I urge you, therefore, to reaffirm your love for him. Another reason I wrote you was to see if you would stand the test and be obedient in everything. 10 Anyone you forgive, I also forgive. And what I have forgiven—if there was anything to forgive—I have forgiven in the sight of Christ for your sake, 11 in order that Satan might not outwit us. For we are not unaware of his schemes.

*************

    保羅不希望哥林多信徒陷入憂愁之中,而與救恩遠離以致於沉淪!所以,要赦免那些肯悔改的人,不讓憂愁籠罩在教會之中,要讓基督的喜樂充滿在教會裡,因為喜樂是得救的記號!

    人如何才能得真正的喜樂呢?就是到上帝面前認罪之後,蒙上帝因耶穌基督的緣故赦免我們一切得過犯!正如約翰一書19節說:「我們若認自己的罪,上帝是信實的,是公義的,必要赦免我們的罪,洗淨我們一切的不義。

    而且上帝就是喜悅赦免人的罪,正如詩人所說:我向你陳明我的罪,不隱瞞我的惡。我說:我要向耶和華承認我的過犯,你就赦免我的罪惡。」(詩篇32:5

    既然上帝都赦免了,教會豈能不赦免呢!使大家同享赦罪的喜樂,魔鬼就不會用罪疚來攻擊弟兄姊妹。魔鬼就是要讓我們因憂愁而沉淪,而忘記上帝的赦罪之恩!

沒有留言: