2018年7月1日 星期日

哥林多後書1:18-24


1:18 我指著信實的上帝說,我們向你們所傳的道,並沒有是而又非的。
1:19
因為我和西拉並提摩太,在你們中間所傳上帝的兒子耶穌基督,總沒有是而又非的,在他只有一是。
1:20
上帝的應許,不論有多少,在基督都是是的。所以藉著他也都是實在(實在:原文是阿們)的,叫上帝因我們得榮耀。
1:21
那在基督裡堅固我們和你們,並且膏我們的就是上帝。
1:22
他又用印印了我們,並賜聖靈在我們心裡作憑據(原文是質)。
1:23
我呼籲上帝給我的心作見證,我沒有往哥林多去是為要寬容你們。
1:24
我們並不是轄管你們的信心,乃是幫助你們的快樂,因為你們憑信才站立得住。

18 But as surely as God is faithful, our message to you is not “Yes” and “No.” 19 For the Son of God, Jesus Christ, who was preached among you by us—by me and Silas[c] and Timothy—was not “Yes” and “No,” but in him it has always been “Yes.” 20 For no matter how many promises God has made, they are “Yes” in Christ. And so through him the “Amen” is spoken by us to the glory of God. 21 Now it is God who makes both us and you stand firm in Christ. He anointed us, 22 set his seal of ownership on us, and put his Spirit in our hearts as a deposit, guaranteeing what is to come.
23 I call God as my witness—and I stake my life on it—that it was in order to spare you that I did not return to Corinth. 24 Not that we lord it over your faith, but we work with you for your joy, because it is by faith you stand firm.

**************

    保羅在此不僅要說明自己沒有照預定的行程去哥林多,更藉此因身來說明上帝在基督裡的做為,特別強調:上帝的應許,不論有多少,在基督都是是的。所以藉著他也都是實在(實在:原文是阿們)的,叫上帝因我們得榮耀。

    上帝在基督裡的做為之所以為「是」,是因為上帝在基督裡賜下聖靈為憑據,這憑據讓人確認自己是上帝的兒女,相信上帝在基督裡所賜的一切是「是」、是「阿們」(實在),是憑著所賜的聖靈!看人一切都是無望的,看基督一切都是真實可信的!

    保羅更是說到:「我呼籲上帝給我的心作見證,我沒有往哥林多去是為要寬容你們。我們並不是轄管你們的信心,乃是幫助你們的快樂,因為你們憑信才站立得住。

    既然上帝賜下聖靈在聖徒們的心中,做為牧者是幫助弟兄姊妹確認這份恩典,不是轄制弟兄姊妹,這不能、那不能,而是鼓勵弟兄姊妹,勇敢的活出基督!讓基督的「是」,成就在每位屬主的人身上!

沒有留言: