2024年1月14日 星期日

利未記19:32-37

 

  19:32 「你們要敬重老人,在白髮的人面前恭敬侍立。你們要敬畏我;我是上主。 19:33 「你們不可欺負住在你們國中的外僑。 19:34 對待他們要像對待以色列同胞一樣,要愛他們像愛自己一樣。要記得你們曾經在埃及寄居過。我是上主─你們的上帝。 19:35 「不可用不公平的度、量、衡欺騙人; 19:36 要用公平的秤、尺、升斗。我是上主─你們的上帝;我從埃及把你們領了出來。 19:37 你們要遵守我一切的誡命,實行我一切的法律。我是上主。」

  Leviticus 19:32-37

  'Stand up in the presence of the aged, show respect for the elderly and revere your God. I am the LORD. 'When a foreigner resides among you in your land, do not mistreat them. The foreigner residing among you must be treated as your native-born. Love them as yourself, for you were foreigners in Egypt. I am the LORD your God. 'Do not use dishonest standards when measuring length, weight or quantity. Use honest scales and honest weights, an honest ephah and an honest hin. I am the LORD your God, who brought you out of Egypt. 'Keep all my decrees and all my laws and follow them. I am the LORD.''

  *****************************

      上帝在此吩咐以色列人,要敬重老年人、善待外國人和不可用不公平之度量衡欺騙人。

      當然上帝這樣吩咐,乃是要以色列人不可以自私,要考慮到別人的需要。

      同樣,我們今日成為上帝所揀選的人,也當如此行來榮耀上帝。

沒有留言: