2016年12月3日 星期六

以西結書30:20-26



30:20 十一年正月初七日,耶和華的話臨到我說:
30:21 「人子啊,我已打折埃及王法老的膀臂;沒有敷藥,也沒有用布纏好,使他有力持刀。
30:22 所以主耶和華如此說:看哪,我與埃及王法老為敵,必將他有力的膀臂和已打折的膀臂全行打斷,使刀從他手中墜落。
30:23 我必將埃及人分散在列國,四散在列邦。
30:24 我必使巴比倫王的膀臂有力,將我的刀交在他手中;卻要打斷法老的膀臂,他就在巴比倫王面前唉哼,如同受死傷的人一樣。
30:25 我必扶持巴比倫王的膀臂,法老的膀臂卻要下垂;我將我的刀交在巴比倫王手中,他必舉刀攻擊埃及地,他們就知道我是耶和華。
30:26 我必將埃及人分散在列國,四散在列邦;他們就知道我是耶和華。」

In the eleventh year, in the first month, on the seventh day of the month, the word of the Lord came to me:  “Son of man, I have broken the arm of Pharaoh king of Egypt, and behold, it has not been bound up, to heal it by binding it with a bandage, so that it may become strong to wield the sword.  Therefore thus says the Lord God: Behold, I am against Pharaoh king of Egypt and will break his arms, both the strong arm and the one that was broken, and I will make the sword fall from his hand.  I will scatter the Egyptians among the nations and disperse them through the countries.  And I will strengthen the arms of the king of Babylon and put my sword in his hand, but I will break the arms of Pharaoh, and he will groan before him like a man mortally wounded.  I will strengthen the arms of the king of Babylon, but the arms of Pharaoh shall fall. Then they shall know that I am the Lord, when I put my sword into the hand of the king of Babylon and he stretches it out against the land of Egypt.  And I will scatter the Egyptians among the nations and disperse them throughout the countries. Then they will know that I am the Lord.”

************

    上帝執意要埃及敗亡讓巴比倫取代埃及成為世界的霸主

    在這裡讓我們看見歷史是在上帝的手中上帝是歷史的主是上帝在寫歷史不是我們在寫歷史人不可以高傲的說我們在寫歷史!這是與上帝主權相衝突的,有一天必受上帝的擊打,如同埃及王一般,人士無法勝過上帝的!

    讓我們與上帝的關係是信而順服,如此我們才會有安息,若是遇上地相抗相爭,就沒有安息,只有敗亡!要靠耶穌與上帝和好,才是真平安!

沒有留言: