2017年10月13日 星期五

撒母耳記下9:1-13



9:1 大衛問說:「掃羅家還有剩下的人沒有?我要因約拿單的緣故向他施恩。」
9:2
掃羅家有一個僕人,名叫洗巴,有人叫他來見大衛,王問他說:「你是洗巴嗎?」回答說:「僕人是。」
9:3
王說:「掃羅家還有人沒有?我要照上帝的慈愛恩待他。」洗巴對王說:「還有約拿單的一個兒子,是瘸腿的。」
9:4
王說:「他在哪裡?」洗巴對王說:「他在羅底巴,亞米利的兒子瑪吉家裡。」
9:5
於是大衛王打發人去,從羅底巴亞米利的兒子瑪吉家裡召了他來。
9:6
掃羅的孫子、約拿單的兒子米非波設來見大衛,伏地叩拜。大衛說:「米非波設!」米非波設說:「僕人在此。」
9:7
大衛說:「你不要懼怕,我必因你父親約拿單的緣故施恩與你,將你祖父掃羅的一切田地都歸還你;你也可以常與我同席吃飯。」
9:8
米非波設又叩拜,說:「僕人算甚麼,不過如死狗一般,竟蒙王這樣眷顧!」
9:9
王召了掃羅的僕人洗巴來,對他說:「我已將屬掃羅和他的一切家產都賜給你主人的兒子了。
9:10
你和你的眾子、僕人要為你主人的兒子米非波設耕種田地,把所產的拿來供他食用;他卻要常與我同席吃飯。」洗巴有十五個兒子,二十個僕人。
9:11
洗巴對王說:「凡我主我王吩咐僕人的,僕人都必遵行。」王又說:「米非波設必與我同席吃飯,如王的兒子一樣。」
9:12
米非波設有一個小兒子,名叫米迦。凡住在洗巴家裡的人都作了米非波設的僕人。
9:13
於是米非波設住在耶路撒冷,常與王同席吃飯。他兩腿都是瘸的。

1 One day David asked, "Is anyone in Saul's family still alive—anyone to whom I can show kindness for Jonathan's sake?"2 He summoned a man named Ziba, who had been one of Saul's servants. "Are you Ziba?" the king asked.
  "Yes sir, I am," Ziba replied.
  3 The king then asked him, "Is anyone still alive from Saul's family? If so, I want to show God's kindness to them."
  Ziba replied, "Yes, one of Jonathan's sons is still alive. He is crippled in both feet."
  4 "Where is he?" the king asked.
  "In Lo-debar," Ziba told him, "at the home of Makir son of Ammiel."
  5 So David sent for him and brought him from Makir's home.6 His name was Mephibosheth*; he was Jonathan's son and Saul's grandson. When he came to David, he bowed low to the ground in deep respect. David said, "Greetings, Mephibosheth."
  Mephibosheth replied, "I am your servant."
  7 "Don't be afraid!" David said. "I intend to show kindness to you because of my promise to your father, Jonathan. I will give you all the property that once belonged to your grandfather Saul, and you will eat here with me at the king's table!"
  8 Mephibosheth bowed respectfully and exclaimed, "Who is your servant, that you should show such kindness to a dead dog like me?"
  9 Then the king summoned Saul's servant Ziba and said, "I have given your master's grandson everything that belonged to Saul and his family.10 You and your sons and servants are to farm the land for him to produce food for your master's household.* But Mephibosheth, your master's grandson, will eat here at my table." (Ziba had fifteen sons and twenty servants.)
  11 Ziba replied, "Yes, my lord the king; I am your servant, and I will do all that you have commanded." And from that time on, Mephibosheth ate regularly at David's table,* like one of the king's own sons.
  12 Mephibosheth had a young son named Mica. From then on, all the members of Ziba's household were Mephibosheth's servants.13 And Mephibosheth, who was crippled in both feet, lived in Jerusalem and ate regularly at the king's table.

*************

米非波設是掃羅的孫子、約拿單的兒子,以色列王大衛當面對他說:「你不要懼怕,我必因你父親約拿單的緣故施恩與你,將你祖父掃羅的一切田地都歸還你;你也可以常與我同席吃飯。」

    對米非波設這是何等的恩典啊!正如經文所說:於是米非波設住在耶路撒冷,常與王同席吃飯。他兩腿都是瘸的。

    說到這裡,我們也是與上帝的兒子耶穌基督一起吃飯,就像我們得聖餐禮儀,就是與基督一同吃飯。啟示錄320節說:「看哪,我站在門外叩門,若有聽見我聲音就開門的,我要進到他那裡去,我與他,他與我一同坐席。

    這裡的「坐席」,就是一起吃飯!而我們不僅要與基督一起吃飯,還要一起做王,如啟示錄225節:「不再有黑夜;他們也不用燈光、日光,因為主上帝要光照他們。他們要作王,直到永永遠遠。

    感謝主!這是何等得福分啊!像米非波設一般,與主耶穌同在到永遠!

沒有留言: