2020年1月9日 星期四

詩篇30:1-12


30:1 (大衛在獻殿的時候,作這詩歌。)耶和華啊,我要尊崇你,因為你曾提拔我,不叫仇敵向我誇耀。
30:2
耶和華我的上帝啊,我曾呼求你,你醫治了我。
30:3
耶和華啊,你曾把我的靈魂從陰間救上來,使我存活,不至於下坑。
30:4
耶和華的聖民哪,你們要歌頌他,稱讚他可記念的聖名。
30:5
因為,他的怒氣不過是轉眼之間;他的恩典乃是一生之久。一宿雖然有哭泣,早晨便必歡呼。
30:6
至於我,我凡事平順便說:我永不動搖。
30:7
耶和華啊,你曾施恩,叫我的江山穩固;你掩了面,我就驚惶。
30:8
耶和華啊,我曾求告你;我向耶和華懇求,說:
30:9
我被害流血,下到坑中,有甚麼益處呢?塵土豈能稱讚你,傳說你的誠實麼?
30:10
耶和華啊,求你應允我,憐恤我!耶和華啊,求你幫助我!
30:11
你已將我的哀哭變為跳舞,將我的麻衣脫去,給我披上喜樂,
30:12
好叫我的靈(原文是榮耀)歌頌你,並不住聲。耶和華我的上帝啊,我要稱謝你,直到永遠!

A psalm. A song. For the dedication of the temple.[b] Of David.
I will exalt you, Lord,
    for you lifted me out of the depths
    and did not let my enemies gloat over me.
Lord my God, I called to you for help,
    and you healed me.
You, Lord, brought me up from the realm of the dead;
    you spared me from going down to the pit.
Sing the praises of the Lord, you his faithful people;
    praise his holy name.
For his anger lasts only a moment,
    but his favor lasts a lifetime;
weeping may stay for the night,
    but rejoicing comes in the morning.
When I felt secure, I said,
    “I will never be shaken.”
Lord, when you favored me,
    you made my royal mountain[c] stand firm;
but when you hid your face,
    I was dismayed.
To you, Lord, I called;
    to the Lord I cried for mercy:
“What is gained if I am silenced,
    if I go down to the pit?
Will the dust praise you?
    Will it proclaim your faithfulness?
10 Hear, Lord, and be merciful to me;
    Lord, be my help.”
11 You turned my wailing into dancing;
    you removed my sackcloth and clothed me with joy,
12 that my heart may sing your praises and not be silent.
    Lord my God, I will praise you forever.

***************

    大衛為自己的政權穩固感謝上帝因為他知道要不是上帝的保守與幫助他就沒有今天於是寫下這一首讚美的詩歌來紀念與感謝上帝!大衛這樣的表現,讓我們看見一位國王的心中有上帝,就不會驕傲,就會好好實行上帝的旨意,來榮耀上帝,不是高抬自己!

    然而大衛也清楚自己的所作所為,並不是樣樣都得上帝的喜歡。但是上帝的慈愛卻是永不改變,所以他勇敢地宣告:「因為,他的怒氣不過是轉眼之間;他的恩典乃是一生之久。一宿雖然有哭泣,早晨便必歡呼。」

    也因為這樣他向上帝求:「耶和華啊,求你應允我,憐恤我!耶和華啊,求你幫助我!」

    他也清楚:「你已將我的哀哭變為跳舞,將我的麻衣脫去,給我披上喜樂,好叫我的靈(原文是榮耀)歌頌你,並不住聲。耶和華─我的上帝啊,我要稱謝你,直到永遠!」

   是的!當我們經歷到上帝的恩典,才會有真正的喜樂!喜樂是我們得上帝拯救的記號,你有這記號嗎?


沒有留言: