2021年4月10日 星期六

路加福音7:1-10

 

7:1 耶穌對百姓講完了這一切的話,就進了迦百農。
7:2
有一個百夫長所寶貴的僕人害病,快要死了。
7:3
百夫長風聞耶穌的事,就託猶太人的幾個長老去求耶穌來救他的僕人。
7:4
他們到了耶穌那裡,就切切地求他說:「你給他行這事是他所配得的;
7:5
因為他愛我們的百姓,給我們建造會堂。」
7:6
耶穌就和他們同去。離那家不遠,百夫長託幾個朋友去見耶穌,對他說:「主啊!不要勞動;因你到我舍下,我不敢當。
7:7
我也自以為不配去見你,只要你說一句話,我的僕人就必好了。
7:8
因為我在人的權下,也有兵在我以下,對這個說:『去!』他就去;對那個說:『來!』他就來;對我的僕人說:『你做這事!』他就去做。」
7:9
耶穌聽見這話,就希奇他,轉身對跟隨的眾人說:「我告訴你們,這麼大的信心,就是在以色列中,我也沒有遇見過。」
7:10
那託來的人回到百夫長家裡,看見僕人已經好了。

 

When Jesus had finished saying all this to the people who were listening, he entered Capernaum. There a centurion’s servant, whom his master valued highly, was sick and about to die. The centurion heard of Jesus and sent some elders of the Jews to him, asking him to come and heal his servant. When they came to Jesus, they pleaded earnestly with him, “This man deserves to have you do this, because he loves our nation and has built our synagogue.” So Jesus went with them.

He was not far from the house when the centurion sent friends to say to him: “Lord, don’t trouble yourself, for I do not deserve to have you come under my roof. That is why I did not even consider myself worthy to come to you. But say the word, and my servant will be healed. For I myself am a man under authority, with soldiers under me. I tell this one, ‘Go,’ and he goes; and that one, ‘Come,’ and he comes. I say to my servant, ‘Do this,’ and he does it.”

When Jesus heard this, he was amazed at him, and turning to the crowd following him, he said, “I tell you, I have not found such great faith even in Israel.” 10 Then the men who had been sent returned to the house and found the servant well.

 

**************

 

    明白上帝的主權的人,油然會生出敬畏的心,會清楚自己是不配得著上帝的恩典,即使自己表現得在敬虔,為了上帝付出再多的代價,也是不配的,更不敢硬要得著上帝的拯救!

 

    不會像有些人認為自己是已經得救的、已經是得重生的人,所以將來上帝一定要將他提到天上去,一定要上天堂享受上帝所有的福樂,上帝是不能拒絕他的,因為他自認擁有進入天堂的門票!

 

    使徒保羅說:「這不是說我已經得著了,已經完全了;我乃是竭力追求,或者可以得著基督耶穌所以得著我的(所以得著我的:或譯所要我得的)。」(腓立比書3:12)

 

    保羅之所以這樣說,是清楚一切都在乎上帝的主權,不是在乎自我的感覺與肯定。我們得救的確據也在乎上帝與上帝的話,不在我們認為,或是別人的看法!以人為依據是不準確的,要聖靈有效的呼召才能肯定!

 

    聖靈有效的呼召是甚麼?就是讓我們能勇敢承認耶穌基督是主,相信唯有靠耶穌基督在十字架上所完成的救贖大功,而不是自己的善行或是甚麼特殊的表現和恩賜!

 

 

 

 

 

 

沒有留言: