2020年3月22日 星期日

詩篇61:1-8


61:1 (大衛的詩,交與伶長。用絲弦的樂器。)上帝啊,求你聽我的呼求,側耳聽我的禱告!
61:2
我心裡發昏的時候,我要從地極求告你。求你領我到那比我更高的磐石!
61:3
因為你作過我的避難所,作過我的堅固臺,脫離仇敵。
61:4
我要永遠住在你的帳幕裡!我要投靠在你翅膀下的隱密處!(細拉)
61:5
上帝啊,你原是聽了我所許的願;你將產業賜給敬畏你名的人。
61:6
你要加添王的壽數;他的年歲必存到世世。
61:7
他必永遠坐在上帝面前;願你預備慈愛和誠實保佑他!
61:8
這樣,我要歌頌你的名,直到永遠,好天天還我所許的願。

For the director of music. With stringed instruments. Of David.
Hear my cry, O God;
    listen to my prayer.
From the ends of the earth I call to you,
    I call as my heart grows faint;
    lead me to the rock that is higher than I.
For you have been my refuge,
    a strong tower against the foe.
I long to dwell in your tent forever
    and take refuge in the shelter of your wings.
For you, God, have heard my vows;
    you have given me the heritage of those who fear your name.
Increase the days of the king’s life,
    his years for many generations.
May he be enthroned in God’s presence forever;
    appoint your love and faithfulness to protect him.
Then I will ever sing in praise of your name
    and fulfill my vows day after day.

**************

    天父喜愛我們以讚美為祭獻給祂,正如大衛在這裡要以讚美來還他向上帝所許的願!你會覺得這樣好像很容易?其實是不容易的!因為要不是聖靈來充滿,人是無法讚美上帝的!

    人常常會為遇到與自己所無法想像的處境,而抱怨上帝,生上帝的氣,而不會讚美上帝!因為,人常常是自以為是,即使是信主多年的,甚至是為主傳道的人都會如此的!因為,人的想法常常會和上帝衝突!

    當你心中有這樣的感覺,就要向主認罪和悔改,求主幫助再次用聖靈更新,讓我們可以再次用讚美為祭獻給上帝,而不要在意自己在世上的遭遇!我們要想到,終究有一天我們要回天家,這一切都要過去,唯有上帝的慈愛永不改變!也因為如此,我們要以讚美來親近主,因為主所賜的永生之福必不落空!

沒有留言: