2020年3月27日 星期五

詩篇63:1-11


63:1 (大衛在猶大曠野的時候,作了這詩。)上帝啊,你是我的上帝,我要切切地尋求你,在乾旱疲乏無水之地,我渴想你;我的心切慕你。
63:2
我在聖所中曾如此瞻仰你,為要見你的能力和你的榮耀。
63:3
因你的慈愛比生命更好,我的嘴唇要頌讚你。
63:4
我還活的時候要這樣稱頌你;我要奉你的名舉手。
63:5
我在床上記念你,在夜更的時候思想你;我的心就像飽足了骨髓肥油,我也要以歡樂的嘴唇讚美你。
63:6
【併於上節】
63:7
因為你曾幫助我,我就在你翅膀的蔭下歡呼。
63:8
我心緊緊地跟隨你;你的右手扶持我。
63:9
但那些尋索要滅我命的人必往地底下去;
63:10
他們必被刀劍所殺,被野狗所吃。
63:11
但是王必因上帝歡喜。凡指著他發誓的必要誇口,因為說謊之人的口必被塞住。

A psalm of David. When he was in the Desert of Judah.
You, God, are my God,
    earnestly I seek you;
I thirst for you,
    my whole being longs for you,
in a dry and parched land
    where there is no water.
I have seen you in the sanctuary
    and beheld your power and your glory.
Because your love is better than life,
    my lips will glorify you.
I will praise you as long as I live,
    and in your name I will lift up my hands.
I will be fully satisfied as with the richest of foods;
    with singing lips my mouth will praise you.
On my bed I remember you;
    I think of you through the watches of the night.
Because you are my help,
    I sing in the shadow of your wings.
I cling to you;
    your right hand upholds me.
Those who want to kill me will be destroyed;
    they will go down to the depths of the earth.
10 They will be given over to the sword
    and become food for jackals.
11 But the king will rejoice in God;
    all who swear by God will glory in him,
    while the mouths of liars will be silenced.

**************

    在基督徒的生命中尋求上帝是一件非常重要得事情,因為我們清楚靠自己是沒有利益的,甚至是沒有功效的!因為我們是軟弱的,甚至是無力抵魔鬼的,尤其是在這個世界之中,充滿著魔鬼的詭計,更是要時時刻刻仰望上帝,使我們不受各樣的影響,以至於喪膽失去信心!

    在信主之前,生活在異教世界之中,人用各樣的符咒、象徵物、來讓自己消災解厄,而這些東西在過去的傳說中有許多副作用。在自己感覺心靈強壯的時候,是不受影響。在心靈軟弱的時候,想起來心中毛毛的,總是覺得不對勁!這時候怎麼辦﹖當然要不斷的提醒自己: 上帝是全能的,祂必保守到底!

    當然這樣的提醒還是不夠,為了更真實的進入上帝的同在,我們必定要禱告,經由禱告感受到上帝的介入,使我們在禱告中感受到上帝大能的作為!也因為如此,我們感受基督信仰不只是知識或觀念,更是感受到上帝真真時時的拯救!願您常常藉由禱告尋求上帝,朝見祂的面,必定感受上帝的同在之平安!

沒有留言: