2020年3月25日 星期三

詩篇62:1-12


62:1 (大衛的詩,照耶杜頓的作法,交與伶長。)我的心默默無聲,專等候上帝;我的救恩是從他而來。
62:2
惟獨他是我的磐石,我的拯救;他是我的高臺,我必不很動搖。
62:3
你們大家攻擊一人,把他毀壞,如同毀壞歪斜的牆、將倒的壁,要到幾時呢?
62:4
他們彼此商議,專要從他的尊位上把他推下;他們喜愛謊話,口雖祝福,心卻咒詛。(細拉)
62:5
我的心哪,你當默默無聲,專等候上帝,因為我的盼望是從他而來。
62:6
惟獨他是我的磐石,我的拯救;他是我的高臺,我必不動搖。
62:7
我的拯救、我的榮耀都在乎上帝;我力量的磐石、我的避難所都在乎上帝。
62:8
你們眾民當時時倚靠他,在他面前傾心吐意;上帝是我們的避難所。(細拉)
62:9
下流人真是虛空;上流人也是虛假;放在天平裡就必浮起;他們一共比空氣還輕。
62:10
不要仗勢欺人,也不要因搶奪而驕傲;若財寶加增,不要放在心上。
62:11
上帝說了一次、兩次,我都聽見:就是能力都屬乎上帝。
62:12
主啊,慈愛也是屬乎你,因為你照著各人所行的報應他。

For the director of music. For Jeduthun. A psalm of David.
Truly my soul finds rest in God;
    my salvation comes from him.
Truly he is my rock and my salvation;
    he is my fortress, I will never be shaken.
How long will you assault me?
    Would all of you throw me down—
    this leaning wall, this tottering fence?
Surely they intend to topple me
    from my lofty place;
    they take delight in lies.
With their mouths they bless,
    but in their hearts they curse.
Yes, my soul, find rest in God;
    my hope comes from him.
Truly he is my rock and my salvation;
    he is my fortress, I will not be shaken.
My salvation and my honor depend on God;
    he is my mighty rock, my refuge.
Trust in him at all times, you people;
    pour out your hearts to him,
    for God is our refuge.
Surely the lowborn are but a breath,
    the highborn are but a lie.
If weighed on a balance, they are nothing;
    together they are only a breath.
10 Do not trust in extortion
    or put vain hope in stolen goods;
though your riches increase,
    do not set your heart on them.
11 One thing God has spoken,
    two things I have heard:
“Power belongs to you, God,
12     and with you, Lord, is unfailing love”;
and, “You reward everyone
    according to what they have done.”

**************

    在人和人之間,因為罪性的影響,當然是充滿著權力相爭的事情,因為人的心中總是以自己為最大,怎麼可以容下上帝和別人呢﹖也因此人和人之間,充滿著爭競,甚至彼此相殘相害。正如詩人所說:「你們大家攻擊一人,把他毀壞,如同毀壞歪斜的牆、將倒的壁,要到幾時呢?他們彼此商議,專要從他的尊位上把他推下;他們喜愛謊話,口雖祝福,心卻咒詛。」「

    然而誰能真正救我們脫離這種相爭的狀態呢﹖唯有上帝可以!正如詩人所說:「我的心默默無聲,專等候上帝;我的救恩是從他而來。惟獨他是我的磐石,我的拯救;他是我的高臺,我必不很動搖。」「我的心哪,你當默默無聲,專等候上帝,因為我的盼望是從他而來。惟獨他是我的磐石,我的拯救;他是我的高臺,我必不動搖。我的拯救、我的榮耀都在乎上帝;我力量的磐石、我的避難所都在乎上帝。你們眾民當時時倚靠他,在他面前傾心吐意;上帝是我們的避難所。

     因此我們要勇敢來尋求上帝的幫助使我們不要陷入人與人相爭的事情讓我們成為一個可以真正讓上帝使用來賜福別人的管道不要忘記詩人所說的:「不要仗勢欺人,也不要因搶奪而驕傲;若財寶加增,不要放在心上。上帝說了一次、兩次,我都聽見:就是能力都屬乎上帝。主啊,慈愛也是屬乎你,因為你照著各人所行的報應他。」

    願上帝大大的使用我們

沒有留言: