2016年9月20日 星期二

但以理書8:1-4



8:1 伯沙撒王在位第三年,有異象現與我─但以理,是在先前所見的異象之後。
8:2 我見了異象的時候,我以為在以攔省書珊城(或譯:宮)中;我見異象又如在烏萊河邊。
8:3 我舉目觀看,見有雙角的公綿羊站在河邊,兩角都高。這角高過那角,更高的是後長的。
8:4 我見那公綿羊往西、往北、往南牴觸。獸在牠面前都站立不住,也沒有能救護脫離牠手的;但牠任意而行,自高自大。

1 In the third year of the reign of King Belshazzar a vision appeared to me, Daniel, after that which appeared to me at the first. 2 And I saw in the vision; and when I saw, I was in Susa the citadel, which is in the province of Elam. And I saw in the vision, and I was at the Ulai canal. 3 I raised my eyes and saw, and behold, a ram standing on the bank of the canal. It had two horns, and both horns were high, but one was higher than the other, and the higher one came up last. 4 I saw the ram charging westward and northward and southward. No beast could stand before him, and there was no one who could rescue from his power. He did as he pleased and became great.

********

    但以理看到公綿羊有兩角,後長的角較高。公綿羊攻擊對手無可匹敵,所以公羊就任意而行,自高自大。這也說明到人性中的驕傲,只要覺得自以為有所作為,就開始目中無人。這也是造成人敗亡之重大原因!

    而在這裡藉由綿羊和書珊城來暗示這是「瑪代波斯」帝國,綿羊是波斯的國徽,波斯的君王會戴著公綿羊徽章的頭盔率領軍隊。雖然他們強大有一天是會過去的

    這也提醒我們若是人靠自己所建立的在強大都會有過去的一日因為人是無法永遠存在的國度更是如此

沒有留言: