2017年6月18日 星期日

耶利米書12:14-17



12:14 耶和華如此說:「一切惡鄰,就是佔據我使百姓以色列所承受產業的,我要將他們拔出本地,又要將猶大家從他們中間拔出來。
12:15 我拔出他們以後,我必轉過來憐憫他們,把他們再帶回來,各歸本業,各歸故土。
12:16 他們若殷勤學習我百姓的道,指著我的名起誓說:『我指著永生的耶和華起誓』,正如他們從前教我百姓指著巴力起誓,他們就必建立在我百姓中間。
12:17 他們若是不聽,我必拔出那國,拔出而且毀滅。這是耶和華說的。」

14 Thus says the Lord concerning all my evil neighbors who touch the heritage that I have given my people Israel to inherit:"Behold, I will pluck them up from their land, and I will pluck up the house of Judah from among them. 15 And after I have plucked them up, I will again have compassion on them, and I will bring them again each to his heritage and each to his land. 16 And it shall come to pass, if they will diligently learn the ways of my people, to swear by my name, 'As the Lord lives,' even as they taught my people to swear by Baal, then they shall be built up in the midst of my people. 17 But if any nation will not listen, then I will utterly pluck it up and destroy it, declares the Lord."

***********

對上帝的信仰不是以色列的專利,上帝的福音是屬於萬國萬邦的,就如先知在這裡宣告的:「他們若殷勤學習我百姓的道,指著我的名起誓說:『我指著永生的耶和華起誓』,正如他們從前教我百姓指著巴力起誓,他們就必建立在我百姓中間。」

    這也說到上帝要成萬民的上帝,而這樣的事實已經發生了,因為上帝已經將聖靈賜下,祂的使徒領受了聖靈之後,就如主耶穌所說:「但聖靈降臨在你們身上,你們就必得著能力,並要在耶路撒冷、猶太全地,和撒馬利亞,直到地極,作我的見證。」(使徒行傳1:8

    這也告訴我們聖靈來的之後,先知的預言就應驗了上帝真的成了統管萬國萬民的上帝了上帝不再單單是以色列的上帝,是全世界得上的了唯有耶和華是真神,是創造天地萬物的上帝

沒有留言: