2018年5月22日 星期二

哥林多前書16:1-4


16:1 論到為聖徒捐錢,我從前怎樣吩咐加拉太的眾教會,你們也當怎樣行。
16:2
每逢七日的第一日,各人要照自己的進項抽出來留著,免得我來的時候現湊。
16:3
及至我來到了,你們寫信舉薦誰,我就打發他們,把你們的捐資送到耶路撒冷去。
16:4
若我也該去,他們可以和我同去。

Now about the collection for the Lord’s people: Do what I told the Galatian churches to do. On the first day of every week, each one of you should set aside a sum of money in keeping with your income, saving it up, so that when I come no collections will have to be made. Then, when I arrive, I will give letters of introduction to the men you approve and send them with your gift to Jerusalem. If it seems advisable for me to go also, they will accompany me.

*************

    每逢七日的第一日」就是我們所說的「主日」,是紀念耶穌基督復活的日子,就像馬可福音169節說:「在七日的第一日清早,耶穌復活了,就先向抹大拉的馬利亞顯現。

    所以,我們沒有在第七日敬拜,並不是為反聖經的「守安息日」。因為教會聚集的日子是在每逢七日的第一日」,在保羅將福音傳到哥林多以前,教會已經有「主日」集合禮拜的傳統了!

    我們不要受到某些強調守舊約律法的教派影響,硬要在星期六禮拜。其實主日崇拜更是合乎聖經所立的傳統的!

沒有留言: