2018年5月22日 星期二

哥林多前書16:5-9


16:5 我要從馬其頓經過;既經過了,就要到你們那裡去,
16:6
或者和你們同住幾時,或者也過冬。無論我往哪裡去,你們就可以給我送行。
16:7
我如今不願意路過見你們;主若許我,我就指望和你們同住幾時。
16:8
但我要仍舊住在以弗所,直等到五旬節;
16:9
因為有寬大又有功效的門為我開了,並且反對的人也多。

After I go through Macedonia, I will come to you—for I will be going through Macedonia. Perhaps I will stay with you for a while, or even spend the winter, so that you can help me on my journey, wherever I go. For I do not want to see you now and make only a passing visit; I hope to spend some time with you, if the Lord permits. But I will stay on at Ephesus until Pentecost, because a great door for effective work has opened to me, and there are many who oppose me.

*************

    有寬大又有功效的門為我開了,並且反對的人也多」,這讓人感覺有點矛盾,為什麼「有寬大又有功效的門為我開了」,卻又「反對的人也多」,讓人覺得搞不清楚保羅在表達什麼?

    現代中文譯本修訂版翻譯成:儘管有許多反對的人,這裡的門大開,有很好的工作機會。

    表是保羅不怕人的反對,他看見的是上帝將「寬大又有功效的門」的門打開了!相信福音可以順利的傳揚,不因為人的反對!甚至說:人越反對,我們就要越努力傳!因為,上帝已經得勝了,魔鬼只是困獸之鬥,所以興起牠的僕役來反對,但是終必被主耶穌征服!

沒有留言: