2019年11月16日 星期六

詩篇9:1-6


9:1 (大衛的詩,交與伶長。調用慕拉便。)我要一心稱謝耶和華;我要傳揚你一切奇妙的作為。
9:2 我要因你歡喜快樂;至高者啊,我要歌頌你的名!
9:3 我的仇敵轉身退去的時候,他們一見你的面就跌倒滅亡。
9:4 因你已經為我伸冤,為我辨屈;你坐在寶座上,按公義審判。
9:5 你曾斥責外邦,你曾滅絕惡人;你曾塗抹他們的名,直到永永遠遠。
9:6 仇敵到了盡頭;他們被毀壞,直到永遠。你拆毀他們的城邑,連他們的名號都歸於無有。

For the director of music. To the tune of “The Death of the Son.” A psalm of David.
I will give thanks to you, Lord, with all my heart;
    I will tell of all your wonderful deeds.
I will be glad and rejoice in you;
    I will sing the praises of your name, O Most High.
My enemies turn back;
    they stumble and perish before you.
For you have upheld my right and my cause,
    sitting enthroned as the righteous judge.
You have rebuked the nations and destroyed the wicked;
    you have blotted out their name for ever and ever.
Endless ruin has overtaken my enemies,
    you have uprooted their cities;
    even the memory of them has perished.

*************

    當人受到無情的欺壓時世人害怕強權無人敢抵抗似乎沒有盼望罪惡好像得勝其實不然上帝都知道祂必定成就拯救受欺壓者的事情雖然人沒有馬上看見但是上帝的確在行動

    惡者常常忘記上帝的存在常常以為自己最偉大當他越發自高自大的時候甚至自以為他可以掌握一切的時候就是敗壞的開始任何敵對上帝的力量都是暫時的都無法長久

    所以上帝啟示使徒寫下:「這世界和其上的情慾都要過去,惟獨遵行上帝旨意的,是永遠常存。」(約翰一書2:17

    求主大大彰顯公義,將一切反對上帝,自尊自大的勢力全部消除,讓一切受壓迫的都稱上帝為大,榮耀歸給上帝!正如詩人在此所說!


沒有留言: