2016年7月27日 星期三

阿摩司書9:1-4



9:1 我看見主站在祭壇旁邊;他說:你要擊打柱頂,使門檻震動,打碎柱頂,落在眾人頭上;所剩下的人,我必用刀殺戮,無一人能逃避,無一人能逃脫。
9:2 他們雖然挖透陰間,我的手必取出他們來;雖然爬上天去,我必拿下他們來;
9:3 雖然藏在迦密山頂,我必搜尋,捉出他們來;雖然從我眼前藏在海底,我必命蛇咬他們;
9:4 雖被仇敵擄去,我必命刀劍殺戮他們;我必向他們定住眼目,降禍不降福。

I saw the Lord standing beside the altar, and he said:      
Strike the capitals until the thresholds shake,
and shatter them on the heads of all the people;
and those who are left of them I will kill with the sword;
not one of them shall flee away;
not one of them shall escape.
  “If they dig into Sheol,
from there shall my hand take them;
if they climb up to heaven,
from there I will bring them down.
  If they hide themselves on the top of Carmel,
from there I will search them out and take them;
and if they hide from my sight at the bottom of the sea,
there I will command the serpent, and it shall bite them.
  And if they go into captivity before their enemies,
there I will command the sword, and it shall kill them;
and I will fix my eyes upon them
for evil and not for good.”

*********

    若是上帝要懲罰人比人遇見災禍個可怕因為災禍只能傷身體上帝的懲罰卻是包括靈魂尤其是使我們失落上帝的同在!那是最可怕的!


沒有留言: