2018年6月22日 星期五

哥林多前書13:1-3


13:1 我若能說萬人的方言,並天使的話語,卻沒有愛,我就成了鳴的鑼,響的鈸一般。
13:2
我若有先知講道之能,也明白各樣的奧祕,各樣的知識,而且有全備的信,叫我能夠移山,卻沒有愛,我就算不得甚麼。
13:3
我若將所有的賙濟窮人,又捨己身叫人焚燒,卻沒有愛,仍然與我無益。

If I speak in the tongues[a] of men or of angels, but do not have love, I am only a resounding gong or a clanging cymbal. If I have the gift of prophecy and can fathom all mysteries and all knowledge, and if I have a faith that can move mountains, but do not have love, I am nothing. If I give all I possess to the poor and give over my body to hardship that I may boast,[b] but do not have love, I gain nothing.

*********

    保羅在1231節說:「你們要切切地求那更大的恩賜。我現今把最妙的道指示你們。

    因為許多人人認為恩賜很重要,是領受聖靈的記號,證明自己是上帝所揀選的人,是蒙恩得救的人,讓人覺得自己有天堂的門票了。然而保羅要我們看重的不是恩賜,而是「愛」!就是要愛上帝和愛鄰舍(人)。

    基督徒真正的記號不是恩賜,而是「愛」,所以保羅鼓勵基督徒要從主那裡領受「愛」,勝於其他恩賜。

沒有留言: