2018年6月18日 星期一

哥林多前書11:23-26


11:23 我當日傳給你們的,原是從主領受的,就是主耶穌被賣的那一夜,拿起餅來,
11:24
祝謝了,就擘開,說:「這是我的身體,為你們捨(有古卷:擘開)的,你們應當如此行,為的是記念我。」
11:25
飯後,也照樣拿起杯來,說:「這杯是用我的血所立的新約,你們每逢喝的時候,要如此行,為的是記念我。」
11:26
你們每逢吃這餅,喝這杯,是表明主的死,直等到他來。

23 For I received from the Lord what I also passed on to you: The Lord Jesus, on the night he was betrayed, took bread, 24 and when he had given thanks, he broke it and said, “This is my body, which is for you; do this in remembrance of me.” 25 In the same way, after supper he took the cup, saying, “This cup is the new covenant in my blood; do this, whenever you drink it, in remembrance of me.” 26 For whenever you eat this bread and drink this cup, you proclaim the Lord’s death until he comes.

**********

    現代教會的聖餐禮,許多都是用保羅的教導為根據,而不是四福音書的敘述。可見保羅的教導清楚與明確。

    保羅的教導把聖餐連結到主耶穌再來,讓信仰更加完整。我們一直記念主的聖餐,就是為將來的盼望,耶穌基督的再來,更是宣告耶穌基督的再來是肯定的事實,我們當以歡宴的心來等候,因為那時要真正與主坐席,現在是預嚐主恩!

    基督徒的生命有一個重要的焦點,就是與主同坐席,這是我們做任何事的重心和目標,就是要與主同在,與基督連結!

沒有留言: