2019年10月7日 星期一

利未記7:1-10


7:1 「贖愆祭的條例乃是如此:這祭是至聖的。
7:2
人在那裡宰燔祭牲,也要在那裡宰贖愆祭牲;其血,祭司要灑在壇的周圍。
7:3
又要將肥尾巴和蓋臟的脂油,
7:4
兩個腰子和腰子上的脂油,就是靠腰兩旁的脂油,並肝上的網子和腰子,一概取下。
7:5
祭司要在壇上焚燒,為獻給耶和華的火祭,是贖愆祭。
7:6
祭司中的男丁都可以吃這祭物;要在聖處吃,是至聖的。
7:7
贖罪祭怎樣,贖愆祭也是怎樣,兩個祭是一個條例。獻贖愆祭贖罪的祭司要得這祭物。
7:8
獻燔祭的祭司,無論為誰奉獻,要親自得他所獻那燔祭牲的皮。
7:9
凡在爐中烤的素祭和煎盤中做的,並鐵鏊上做的,都要歸那獻祭的祭司。
7:10
凡素祭,無論是油調和的是乾的,都要歸亞倫的子孫,大家均分。」

 “‘These are the regulations for the guilt offering, which is most holy: The guilt offering is to be slaughtered in the place where the burnt offering is slaughtered, and its blood is to be splashed against the sides of the altar. All its fat shall be offered: the fat tail and the fat that covers the internal organs, both kidneys with the fat on them near the loins, and the long lobe of the liver, which is to be removed with the kidneys. The priest shall burn them on the altar as a food offering presented to the Lord. It is a guilt offering. Any male in a priest’s family may eat it, but it must be eaten in the sanctuary area; it is most holy.
“‘The same law applies to both the sin offering[a] and the guilt offering: They belong to the priest who makes atonement with them. The priest who offers a burnt offering for anyone may keep its hide for himself. Every grain offering baked in an oven or cooked in a pan or on a griddle belongs to the priest who offers it, 10 and every grain offering, whether mixed with olive oil or dry, belongs equally to all the sons of Aaron.

*************
 
    祭司承受聖職,雖然沒有產業,上帝就是他們的產業,可以享受以色列人所獻的祭物,即使是燔祭,也可以得著燔祭牲的皮,這是多麼大的恩典!因此,事奉上帝的人,不要為生計感到缺乏,上帝必定有預備的!

    詩人大衛也是這樣稱頌上帝:「耶和華是我的產業,是我杯中的分;我所得的,你為我持守。用繩量給我的地界,坐落在佳美之處;我的產業實在美好。我必稱頌那指教我的耶和華;我的心腸在夜間也警戒我。」(詩篇16:5-7)

    也因為這樣,我們不要問上帝為何讓我們感到缺乏,反倒要問自己是不是好好愛上帝,是否將上帝看為人生最重要的?有沒有好好愛上帝,以上帝為我們的牧者?詩人大衛也說過:「耶和華是我的牧者,我必不致缺乏。」(詩篇23:1)


沒有留言: