2020年3月11日 星期三

詩篇56:1-13


56:1 (非利士人在迦特拿住大衛。那時,他作這金詩,交與伶長。調用遠方無聲鴿。)上帝啊,求你憐憫我,因為人要把我吞了,終日攻擊欺壓我。
56:2
我的仇敵終日要把我吞了,因逞驕傲攻擊我的人甚多。
56:3
我懼怕的時候要倚靠你。
56:4
我倚靠上帝,我要讚美他的話;我倚靠上帝,必不懼怕。血氣之輩能把我怎麼樣呢?
56:5
他們終日顛倒我的話;他們一切的心思都是要害我。
56:6
他們聚集,埋伏窺探我的腳蹤,等候要害我的命。
56:7
他們豈能因罪孽逃脫嗎?上帝啊,求你在怒中使眾民墮落!
56:8
我幾次流離,你都記數;求你把我眼淚裝在你的皮袋裡。這不都記在你冊子上嗎?
56:9
我呼求的日子,我的仇敵都要轉身退後。上帝幫助我,這是我所知道的。
56:10
我倚靠上帝,我要讚美他的話;我倚靠耶和華,我要讚美他的話。
56:11
我倚靠上帝,必不懼怕。人能把我怎麼樣呢?
56:12
上帝啊,我向你所許的願在我身上;我要將感謝祭獻給你。
56:13
因為你救我的命脫離死亡。你豈不是救護我的腳不跌倒、使我在生命光中行在上帝面前嗎?

For the director of music. To the tune of “A Dove on Distant Oaks.” Of David. A miktam.[b] When the Philistines had seized him in Gath.
Be merciful to me, my God,
    for my enemies are in hot pursuit;
    all day long they press their attack.
My adversaries pursue me all day long;
    in their pride many are attacking me.
When I am afraid, I put my trust in you.
    In God, whose word I praise—
in God I trust and am not afraid.
    What can mere mortals do to me?
All day long they twist my words;
    all their schemes are for my ruin.
They conspire, they lurk,
    they watch my steps,
    hoping to take my life.
Because of their wickedness do not let them escape;
    in your anger, God, bring the nations down.
Record my misery;
    list my tears on your scroll—
    are they not in your record?
Then my enemies will turn back
    when I call for help.
    By this I will know that God is for me.
10 In God, whose word I praise,
    in the Lord, whose word I praise—
11 in God I trust and am not afraid.
    What can man do to me?
12 I am under vows to you, my God;
    I will present my thank offerings to you.
13 For you have delivered me from death
    and my feet from stumbling,
that I may walk before God
    in the light of life.

**************

    大衛對於上帝的話發出讚美如經文所說:「我倚靠上帝,我要讚美他的話;我倚靠耶和華,我要讚美他的話。」

    或許您會認為應該讚美的是上帝,怎麼會是上帝的話呢?其實上帝的話就是聖子,正如約翰福音11節所說:「太初有道,道與上帝同在,道就是上帝。

    這裡的就是上帝的話若照經文的敘述上帝的話就是上帝本身。所以,讚美上帝的話就是讚美上帝!然而大衛為何要讚美上帝的話呢?因為上帝是透過祂的話來與人接觸,使人因上帝的話而更新,如同復活一般,正如大衛在這裡說的:「因為你救我的命脫離死亡。你豈不是救護我的腳不跌倒、使我在生命光中行在上帝面前嗎?」

    也因為如此,鼓勵弟兄姊妹要大量讀經,用聆聽方式來讀聖經,求主幫助,讓我們都有受教者的耳朵,讓上帝的話深入我們的心裡,運行祂的大能大力,活出上帝兒女的樣式,並且切切盼望上帝國快快完全實現,讓我們真正享受永生福樂!



沒有留言: