2021年6月14日 星期一

約翰福音12:44-50

 

12:44 耶穌大聲說:「信我的,不是信我,乃是信那差我來的。
12:45
人看見我,就是看見那差我來的。
12:46
我到世上來,乃是光,叫凡信我的,不住在黑暗裡。
12:47
若有人聽見我的話不遵守,我不審判他。我來本不是要審判世界,乃是要拯救世界。
12:48
棄絕我、不領受我話的人,有審判他的就是我所講的道在末日要審判他。
12:49
因為我沒有憑著自己講,惟有差我來的父已經給我命令,叫我說甚麼,講甚麼。
12:50
我也知道他的命令就是永生。故此,我所講的話正是照著父對我所說的。」

 

44 Then Jesus cried out, “Whoever believes in me does not believe in me only, but in the one who sent me. 45 The one who looks at me is seeing the one who sent me. 46 I have come into the world as a light, so that no one who believes in me should stay in darkness.

47 “If anyone hears my words but does not keep them, I do not judge that person. For I did not come to judge the world, but to save the world. 48 There is a judge for the one who rejects me and does not accept my words; the very words I have spoken will condemn them at the last day. 49 For I did not speak on my own, but the Father who sent me commanded me to say all that I have spoken. 50 I know that his command leads to eternal life. So whatever I say is just what the Father has told me to say.”

 

**********

 

    雖然大家好像將榮耀歸給主耶穌,但是主耶穌卻將這份榮耀轉向父上帝!因為信主耶穌,不是只有信靠主耶穌,還信靠差遣主耶穌的父!並且將來的審判,也是父在進行!

 

    可是審判的進行不是獨立拯救之外,因為審判是和接受拯救是有密切的關係!也就是說,審判的結果如何,是看人願不願意接受主耶穌的拯救來決定!願意接受的人,就是真正脫離懲罰;不願意接受,就落入永遠的懲罰之中!

 

    若是這樣,豈可輕忽主耶穌的拯救大恩呢?因為我們現在的決定影響了我們永恆的狀況,這是多麼要緊的事啊!

 

 

沒有留言: