2022年6月21日 星期二

腓立比書1:3-11

 

1:3 每逢想到你們,我就感謝我的上帝,
1:4 每次為你們大家禱告都懷著喜樂的心;
1:5 因為從開始的一天到現在,你們在傳福音的工作上一直都協助我。
1:6 我深信,那位在你們當中開始了這美好工作的上帝一定會繼續這工作,在基督耶穌再來的日子完成它。
1:7 你們大家常常在我心裏!我想念你們大家是當然的;因為,無論我現在在獄中,或是從前自由地在為福音辯護和作證的時候,你們大家都分享了上帝所賜給我的特權。
1:8 上帝知道,我說我用基督耶穌的愛心深切地想念你們,這話是實在的。
1:9 我為你們禱告的是:你們的愛心會不斷地跟真知識和判斷力一齊增進,
1:10 使你們能夠選擇那最好的。這樣,在基督再來的日子,你們會純潔無可指責。
1:11 你們的生活會充滿著憑藉耶穌基督才能有的仁義果子,來榮耀讚美上帝。

 I thank my God every time I remember you. In all my prayers for all of you, I always pray with joy because of your partnership in the gospel from the first day until now, being confident of this, that he who began a good work in you will carry it on to completion until the day of Christ Jesus. It is right for me to feel this way about all of you, since I have you in my heart; for whether I am in chains or defending and confirming the gospel, all of you share in God’s grace with me. God can testify how I long for all of you with the affection of Christ Jesus. And this is my prayer: that your love may abound more and more in knowledge and depth of insight, so that you may be able to discern what is best and may be pure and blameless until the day of Christ, filled with the fruit of righteousness that comes through Jesus Christ–to the glory and praise of God.

***************************

    我們常常將「最好」和「好」沒有分辨清處,而且常常選擇「好」,失去「最好」。

    保羅對腓立比教會的禱告是:『你們的愛心會不斷地跟真知識和判斷力一齊增進,使你們能夠選擇那最好的。這樣,在基督再來的日子,你們會純潔無可指責。你們的生活會充滿著憑藉耶穌基督才能有的仁義果子,來榮耀讚美上帝。』

    而對基督徒之最好當然是「主耶穌」,保羅也說:『我一向認為有盈利的,現在為了基督的緣故,我把這些看作虧損。不只這樣,我更把萬事看作虧損的,因為我以認識我主基督耶穌為至寶。為了他,我損失了一切,當作垃圾,為要贏得基督,完全跟他連結。我不再有那種因遵守法律而有的義。我現在有的義是因信基督而有的,是上帝所賜的,是以信為根據的。』(腓立比書3:7-9)

    您是否如保羅這樣的心志嗎?

沒有留言: