2022年6月21日 星期二

腓立比書1章15-18節

 

1:15 當然,有些人傳揚基督是出於嫉妒和好鬥的心理,但也有些是出於誠意的。
1:16 後者出於愛心而這樣做,因為他們知道上帝交給我為福音辯護的使命。
1:17 前者傳基督的動機不純,是出於野心,想趁著我坐牢的時候給我製造更多的麻煩。
1:18 可是,這有甚麼關係呢?不管他們的動機對不對,只要基督被傳開了,我就會高興。我還要繼續高興;


It is true that some preach Christ out of envy and rivalry, but others out of goodwill. The latter do so in love, knowing that I am put here for the defense of the gospel. The former preach Christ out of selfish ambition, not sincerely, supposing that they can stir up trouble for me while I am in chains. But what does it matter? The important thing is that in every way, whether from false motives or true, Christ is preached. And because of this I rejoice.

 

【關於我】:

□罪惡:有些人傳揚基督是出於嫉妒和好鬥的心理。

□態度:不管他們的動機對不對,只要基督被傳開了,我就會高興。

□榜樣:腓立比教會有些出於愛心而傳福音,因為他們知道上帝交給我為福音辯護的使命。

○聆聽親愛的救主的聲音,我要對他說…

□「對不起」:求主赦免那些出於嫉妒和好鬥的心理而傳揚基督的。

□「謝謝」:謝謝主成為我的力量和喜樂來源。

□「請求」:幫助我靠著主的恩典,為主做美好見證。

□「我愛祢」:我願意將一切榮耀歸於祢!

 

沒有留言: